F
fredrik.johansson
Husägare
· Skåne
· 1 768 inlägg
fredrik.johansson
Husägare
- Skåne
- 1 768 inlägg
Slå av wifi när du ansluter med kabel, risk annars att den försöker nå den adressen via det trådlösa.
Har du dubbelkollat ipadressen under kommunikation i manöverpanelen?
Kan du pinga larmet? (starta terminalen och skriv ping 192.168.1.100)
När jag ansluter till mitt larm via safari får jag en varning om ogiltigt certifikat, jag gissar att om du har lite striktare säkerhetsinställningar så kommer den inte att visa sidan, men du borde å andra sidan få en notifikation om det.
Har du dubbelkollat ipadressen under kommunikation i manöverpanelen?
Kan du pinga larmet? (starta terminalen och skriv ping 192.168.1.100)
När jag ansluter till mitt larm via safari får jag en varning om ogiltigt certifikat, jag gissar att om du har lite striktare säkerhetsinställningar så kommer den inte att visa sidan, men du borde å andra sidan få en notifikation om det.
Redigerat:
F
fredrik.johansson
Husägare
· Skåne
· 1 768 inlägg
fredrik.johansson
Husägare
- Skåne
- 1 768 inlägg
Det där är inställningar för uppkopplingen till larmcentral. Jag vet inte säkert om man kan få larmet att ringa och spela upp meddelanden i lurenkronholmen skrev:Även under kommunikation, fanns några konstiga grejor.
SPC-pro tror detta är när man gör programmet spc-pro
SPC safe ?
Larmcentral
---- lägg till--
-- konto id ----
--protokoll---sia-cid--FF--sia ex1--sia ex2 vad är detta ?
--telenr-- är detta dom nummer som ska ringas upp vid larm ??
Allt detta löser sig kanske enklare om jag bara kunde komma in med datorn i systemet !!!
Tacksam för hjälp, igen![]()
provade slå av wifii , hjälpte inte försökte pinga gick inte nå.
var kollar jag ip adressen i larmet, under kommunication -----
larmet står i fullt installation läge, behöver man i larmet aktivera ip ska fjärranslutning vara aktiverad,
tycker jag testat allt , vad göra
var kollar jag ip adressen i larmet, under kommunication -----
larmet står i fullt installation läge, behöver man i larmet aktivera ip ska fjärranslutning vara aktiverad,
tycker jag testat allt , vad göra
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
F
fredrik.johansson
Husägare
· Skåne
· 1 768 inlägg
fredrik.johansson
Husägare
- Skåne
- 1 768 inlägg
Har du satt kabeln i rätt rj-45 uttag? Det fanns väl ett för x-10 också om jag inte minns fel?
Ip-adress och subnet finns under Kommunikation-ethernet-ipadress
Fungerar kabeln?
Lyser lysdioderna i larmet i anslutning till ethernetporten när du stoppar i sladden?
Ip-adress och subnet finns under Kommunikation-ethernet-ipadress
Fungerar kabeln?
Lyser lysdioderna i larmet i anslutning till ethernetporten när du stoppar i sladden?
Jag ha endast en rj45 anslutning på mitt larm, kanske inte går då, står x10 på porten
Jag testade i kväll att dra ett larm för att se vad som hände.,
efter en stund så ringde larmet upp (analogt ) var helt tyst i luren.." hur kvittera man larmet" ska det inte höras ångor.?
Efter en kort stund la jag på luren , då tog det eb liten stund så ringde gsm korttet i larmet upp, samma sak då, helt tyst i luren, la även på efter en stund.
känns som man behöver kvittera larmen, ! ska man inte höra något hur vet man att det är larmet som ringer upp?
Fick aldrig ångor sms , ska man inte få även det, där det framgår vilken sektion som löst ut...
vad gör jag för fel ??
L
Jag testade i kväll att dra ett larm för att se vad som hände.,
efter en stund så ringde larmet upp (analogt ) var helt tyst i luren.." hur kvittera man larmet" ska det inte höras ångor.?
Efter en kort stund la jag på luren , då tog det eb liten stund så ringde gsm korttet i larmet upp, samma sak då, helt tyst i luren, la även på efter en stund.
känns som man behöver kvittera larmen, ! ska man inte höra något hur vet man att det är larmet som ringer upp?
Fick aldrig ångor sms , ska man inte få även det, där det framgår vilken sektion som löst ut...
vad gör jag för fel ??
L
Stämmer det saknas ethernet anslutning möjlighet, fundera på att byta till ett med denna möjlighet.
om man ansluter med usb, så måste man väl köra spc-pro, eller ?
Gällande dessa andra frågor, vad gäller, och hur ska man göra ?
Jag testade i kväll att dra ett larm för att se vad som hände.,
efter en stund så ringde larmet upp (analogt ) var helt tyst i luren.." hur kvittera man larmet" ska det inte höras något?
Efter en kort stund la jag på luren , då tog det en liten stund så ringde gsm korttet i larmet upp, samma sak då, helt tyst i luren, la även på efter en stund.
känns som man behöver kvittera larmen, ! ska man inte höra något hur vet man att det är larmet som ringer upp?
Fick aldrig ångor sms , ska man inte få även det, där det framgår vilken sektion som löst ut...
vad gör jag för fel ??
om man ansluter med usb, så måste man väl köra spc-pro, eller ?
Gällande dessa andra frågor, vad gäller, och hur ska man göra ?
Jag testade i kväll att dra ett larm för att se vad som hände.,
efter en stund så ringde larmet upp (analogt ) var helt tyst i luren.." hur kvittera man larmet" ska det inte höras något?
Efter en kort stund la jag på luren , då tog det en liten stund så ringde gsm korttet i larmet upp, samma sak då, helt tyst i luren, la även på efter en stund.
känns som man behöver kvittera larmen, ! ska man inte höra något hur vet man att det är larmet som ringer upp?
Fick aldrig ångor sms , ska man inte få även det, där det framgår vilken sektion som löst ut...
vad gör jag för fel ??
F
fredrik.johansson
Husägare
· Skåne
· 1 768 inlägg
fredrik.johansson
Husägare
- Skåne
- 1 768 inlägg
Trist att du fått fel modell!
Kan du byta till 4320 så är det ju det bästa, skiljer väl inte så många kronor i pris jämfört med vilken funktion du får, men det är väl upp till din leverantör. Kräng den på blocket annars och bit i det sura och köp ny centralenhet.
Du kan köra spc pro, men det finns inte till osx. Antingen får du leta fram en gammal windowsdator eller köra virtualbox eller likn och installera windows virtuellt ovanpå osx.
Det går fint att få larmet att skicka sms, men hur man programmerar det från knappsats vet jag inte. Det låter bökigt.
Sms kommer vara din enda möjlighet till kommunikation med larmet om du inte kopplar till larmcentral.
Appen kräver också ethernet.
Kan du byta till 4320 så är det ju det bästa, skiljer väl inte så många kronor i pris jämfört med vilken funktion du får, men det är väl upp till din leverantör. Kräng den på blocket annars och bit i det sura och köp ny centralenhet.
Du kan köra spc pro, men det finns inte till osx. Antingen får du leta fram en gammal windowsdator eller köra virtualbox eller likn och installera windows virtuellt ovanpå osx.
Det går fint att få larmet att skicka sms, men hur man programmerar det från knappsats vet jag inte. Det låter bökigt.
Sms kommer vara din enda möjlighet till kommunikation med larmet om du inte kopplar till larmcentral.
Appen kräver också ethernet.
Nytt larm installerat den gamla 4220 bytt mot nytt 4320, nu gick det bra att ansluta mot den med web grensnittet.
Har även installerat gsm uppringare, som primärt modem.
Men hur ställer man in detta om man vill få ett sms när larmet gått . samt hur kvittera man larmet när det ringer upp . går det?
Hur har ni andra gjort? har ni enbart ställt så att det skickar sms?
bifogar någon bild på inställningar som jag inte får ihop gällande sms...
Har även installerat gsm uppringare, som primärt modem.
Men hur ställer man in detta om man vill få ett sms när larmet gått . samt hur kvittera man larmet när det ringer upp . går det?
Hur har ni andra gjort? har ni enbart ställt så att det skickar sms?
bifogar någon bild på inställningar som jag inte får ihop gällande sms...
kan du inte skicka en skämdump , på inställningarna ,
får man larmet både via sms och att det ringer upp, när mitt ringer upp är det helt tyst i luren ska det inte höras något, kan man kvittera.
får man larmet både via sms och att det ringer upp, när mitt ringer upp är det helt tyst i luren ska det inte höras något, kan man kvittera.
F
fredrik.johansson
Husägare
· Skåne
· 1 768 inlägg
fredrik.johansson
Husägare
- Skåne
- 1 768 inlägg
Nej du kan nog inte få larmet att prata i luren. Det pratar bara digitalt med en larmcentral.kronholmen skrev:
Sms går bra, du får lägga upp en användare, skriva in numret och välja vilka händelser som ska sms-rapporteras till den användaren.
Du får återställa larmet antingen via appen eller skicka ett sms.