2 088 läst ·
24 svar
2k läst
24 svar
Shunt som inte startar
Nu har jag haft rörmokare och elektriker här. Motorn var död (trots att den bara är 4-5 år gammal). Kanske har den kokat torrt (den var glödhet). Alt så har den blivit förstörd av vattnet som var riktigt rostigt. Det kan va nån del som inte är av rätt material och ligger och rostar... Suck och stön, det lät ju inte så bra. Nu håller jag tummarna för att golvet ska bli varmt
Nu blir jag förvirrad! Rörmokaren trodde att den hade kokat torrt pga att den stått på under sommaren utan vatten . Den har nämligen inte blivit avslagen under sommaren denna sommar, som den brukar varaL Liteavvarje skrev:
Varför har det inte varit vatten i systemet på sommaren ???V Vaktislina skrev:
Ett vattenburet system har alltid vatten i sig året runt
Oj, jag vet inte. Den var glödhet så kanske den hade kokat torrt? Men jag vet inte. Men vattnet var också rejält rostigt så den kanske också hade påverkat motorn? Nu är golvet varmt iaf och jag hoppas det inte krånglar mer.L Liteavvarje skrev:
Tittade lite närmare på dina bilderV Vaktislina skrev:
Den vita termostaten kan ställa till det för dig , om den stänger på sommaren ( det blir det stopp i cirkulationen ) då kommer pumpen att gå i samma vatten en hel sommar , då kommer den att koka och bli torr , då har du bara att ta bort termodonet sommartid , eller stänga av pumpen ,då kan den fastna under sommaren och få svårighet med att få i gång den , konstruktionen på pumpen medger inte att lätt få igång den
Då har du att välja på pest eller kolera
Klicka här för att svara