Har införskaffat en Shelly 1 som jag tänkte sätta i, har dock sett lika olika varianter på koppling så tänkte höra om vad som skulle vara korrekt i mitt fall.
Från taklampa till brytare har jag 2 kablar, Svart (F) samt Grön(tändtråd) finns även Blå (N) genomgående som jag tänkte använda mig av.
Min tanke är att
0 = Tändtråd grön från lampa
1= Svart från lampa (F)
SW= 1 På strömbrytare
L= Svart från lampa (F)
N= Blå (N)

Samt då även Fas in på L i brytaren från svart
Är detta korrekt eller helt fel?

Blå Shelly 1 smart relä med anslutningsklämmor och säkerhetscertifieringsmärken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
GK100
  • Laddar…
H
Utgå från funktionen på shellyn.

0 =utgång från relät
1= ingång till relä
SW= signal till relä
L= fas för att driva puck
N= nolla för att driva puck


Får relät signal (spänning på SW) så sluts relät och 1 kommer ut på 0
Men som svar på din fråga. Du har rätt.
 
Kanon, tack så mycket för hjälpen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.