Har införskaffat en Shelly 1 som jag tänkte sätta i, har dock sett lika olika varianter på koppling så tänkte höra om vad som skulle vara korrekt i mitt fall.
Från taklampa till brytare har jag 2 kablar, Svart (F) samt Grön(tändtråd) finns även Blå (N) genomgående som jag tänkte använda mig av.
Min tanke är att
0 = Tändtråd grön från lampa
1= Svart från lampa (F)
SW= 1 På strömbrytare
L= Svart från lampa (F)
N= Blå (N)
Samt då även Fas in på L i brytaren från svart
Är detta korrekt eller helt fel?
Från taklampa till brytare har jag 2 kablar, Svart (F) samt Grön(tändtråd) finns även Blå (N) genomgående som jag tänkte använda mig av.
Min tanke är att
0 = Tändtråd grön från lampa
1= Svart från lampa (F)
SW= 1 På strömbrytare
L= Svart från lampa (F)
N= Blå (N)
Samt då även Fas in på L i brytaren från svart
Är detta korrekt eller helt fel?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Utgå från funktionen på shellyn.
0 =utgång från relät
1= ingång till relä
SW= signal till relä
L= fas för att driva puck
N= nolla för att driva puck
Får relät signal (spänning på SW) så sluts relät och 1 kommer ut på 0
Men som svar på din fråga. Du har rätt.
0 =utgång från relät
1= ingång till relä
SW= signal till relä
L= fas för att driva puck
N= nolla för att driva puck
Får relät signal (spänning på SW) så sluts relät och 1 kommer ut på 0
Men som svar på din fråga. Du har rätt.
Klicka här för att svara