#ivt490
Har installerat en Shelly 3em för att mäta förbrukning och lurar systemet att varm vatten är varmt genom ett 1 k resistor som gör varm vatten temp är 70 grader.
Mening med det här är att kunna bara gör varm vatten på natten när el är billigast OCH ta ner totalt förbrukning med.
Jag har lagt in ett Schema i Shelly och den är av från midnatt till kl 6. När Shelly är på, då ska ivt490 INTE gör varm vatten och när den är av, då ska den gör varm vatten. Är ni med?

Det funkar MEN, runt kl 16 varje dag, ivt490 kickar igång endå och jag vet inte varför.

Ni som kan värmepumpen, vet ni varför?
Tack för tipps... Mobilskärmskärm som visar graf över elförbrukning fördelad på tre faser, daglig statistik och möjlighet att ladda ner data.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmdump av mobilapp, visar schemaläggare med aktiva scheman för veckodagar, tidpunkter för på/av.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.