Hej!
Jag skulle vilja styra en NIBE VPA 300/200 Cu med en Shelly.
På NIBE VPA finns det en ledig ingång för en andra elpatron.
Vilken temperaturgivare skulle passa där för att ge Hemautomationssystemet information om den aktuella temperaturen på vattnet i NIBEn?

B
Du menar att du har ett ledigt dykrör pp din vpa va?

R Riedern skrev:
NIBE VPA 300/200
Elpatronanslutningen sitter väl i botten och i manteln? Därifrån går det inte att få någon bra uppfattning om temperaturen i själva beredaren.

Men det borde gå att stoppa in en till givare i dykröret.

Den gulmarkerade ingången är ledig

• Diagram över värmeväxlare med olika anslutningar markerade; en ingång XL35 är markerad med gult som "ledig".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
useless useless skrev:
Elpatronanslutningen sitter väl i botten och i manteln? Därifrån går det inte att få någon bra uppfattning om temperaturen i själva beredaren.

Men det borde gå att stoppa in en till givare i dykröret.
Vilken givare vore lämplig att stoppa in i dykröret?

B
B BSOD skrev:
Får det plats en tempgivare till här? 11mm diameter.
Borde inte vara några problem? Dom behöver ju inte ligga parallellt, utan man stoppar in den ena först och den andra bakom och petar in allt med en tunn pinne.

B
useless useless skrev:
Borde inte vara några problem? Dom behöver ju inte ligga parallellt, utan man stoppar in den ena först och den andra bakom och petar in allt med en tunn pinne.
Nej, jag tycker det borde fungera. 11mm borde räcka för kabeln till den innersta. Det funkar hemma för mig så utan problem.

Har dock sett vissa väldigt smala dykrör ibland, där kabeln till den innersta givaren + grövsta diametern för givare nr 2 inte ledigt går in i dykröret, trots att man lägger dem efter varandra.

• Gilla
Daniel Karlsson1
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.