Hemmakatten
Bott på landsbygden med diverse olika enskilda vägar med olika servitut.

Håller med dig, TS, att det är orimligt att du ensam ska stå för allt underhåll av vägen. Såvitt jag förstår är vägen 120 m till en vägbom och du bor 100 m in på vägen. Du har dessutom underhållet vägen (120m eller längre) under 20 års tid.

Självklart är det rimliga att alla som har nytta av vägen bidrar till dess underhåll.

Men, du ska självklart inte göra det själv.

Vad har du för motåtgärder? Kan du åka till din fastighet på annat sätt än på denna väg? Om inte, kan du tänkas åka på vägen om det är bara ett hjulspår? Allt detta för att din granne längre upp längs vägen ska förstå att underhållet är en gemensam sak.
 
Nu när tråden ändå är väckt efter fyra år undrar man ju hur det gick.
 
Ja här är en nyfiken till, hur gick det ?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.