Har försökt att laga två sönderfallande trappsteg.
Jag köpte Finja finbetong.
Uppskattade mängden fel så blanda varsin batch. Båda batcherna blev ganska rinniga, men inget överflödigt vatten. Det står på förpackning om jag minst rätt "max 3 liter till 25 kg" men det var alldeles för torrt för att kunna användas. Jag täckte över med sopsäck och lät det härda långsamt, tillsatte även lite vatten efterhand. Härdade ungefär i 2 dygn.
Bifogar en bild över slutresultatet. Det är lite "flammigt" vitt. Kan göra märken i betongen om jag drar något hårt i det. Så det känns aningen "sprött" och inte sådär fint hårt som proffs gör.
Vad tror ni? Har jag fått ett okej resultat? Eller kommer det att gå sönder om ett par dagar?
EDIT/Tillägg: Jag fuktade även själva trappsteget innan jag hällde på min betongblandning.