Byggahus.se

Selamc håller inte vad de lovar

1. K
    Medlem Nivå 1
    2011 köpte jag en kökspis (klassik sten) med vattenmantel av Selmac. Det tog ett tag innan jag installerade, men 2012 stod installationen klar. Jag kör den mot en 400 l acc tank. I instruktioner står att den ska ge 10 kW mot vattnet. Jag kommer aldrig i närheten av dessa värdena som uppges. Under guynnsamma förhållanden skulle jag vilja påstå att effekt mot vatten är max 3-4 kW. Däremot får jag en j...la massa Kw i stårlingsvärme direkt i rummet, vilket jag egentligen inte önskar. Jag har varit i kontakt med Selmac ett flertal gånger o där e mycket snack o lite verkstad. De har ett flertal gånger lovat o komma ut o titta på min installation men mer än just prat har det aldrig blivit. Utöver detta är spisen svårsotad. För att vara en modern spis så är designen i förbränningsutrymmet ålderstigen o jag vill påstå att detta är inget bra miljöval då man har kylande ytor direkt i eldstad. Jag ångra mitt köp o kommer inom några år byta ut skräpet mot saker som håller vad det lovar.
    Är det fler som har samma problem som jag med denna spis.

2. J
    Medlem · Nivå 7
    Är likt med deras vedpannor! Bara skräp och 60-tals teknik. Men se det som läropengar.