Jag har en gammal Diom kombipanna från -84. Jag försöker där göra verkningsgraden så bra som möjligt å undrar då hur man avgör förhållandet mellan primärluft och sekundärluft. Jag prövade att ge rejält med sekundärluft ett tag men det sotade något alldeles förba....
 
Naturligtvis eldar jag ved om mitt första inägg verkar ofullständigt.
Jag eldar nu med ganska snålt tillskott på sekundärluft och riktigt myckket primärluft. Det brinner väldigt bra iof men är det rätt....
Nån???
 
Majgårdarna
Tackar, ska spana in detta...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.