Hej!
Jag har under dom senaste 20 åren alltid köpt Beckers utomhusfärg eftersom jag tyckt att den varit bäst. Lätt att måla med , torkar snabbt, nästan luktfri och väldigt hållbar. Men nu har något hänt. Färgen tycks helt tappat sina positiva egenskaper. För en månad sedan köpte jag en 3-litersspann med Beckers Perfekt utevit för diverse målningsarbeten på vår sommarstuga. Jag slipade, spacklade, maskerade och grundmålade de ytor som skulle målas. Dagen efter när grundfärgen torkat började jag att måla med Beckers Perfekt utevit (som jag gjort så många gånger förut). Det första som slog mig när jag öppnade burken var att det luktade annorlunda än vad jag är van vid med den färgen. Den hade en rinnigare konsistens. Dagen efter fick jag en smärre chock. Alla ytor som jag målat var gulflammiga. Det ser förfärligt ut! Jag ringde upp återförsäljaren (Happy Homes i Borås). Där sa man sig känna till problemet och bad mig avvakta två veckor för att se om det gulflammiga försvann. Nu har det gått snart tre veckor och det blir bara värre ju längre tiden går. Jag har även kontaktat Beckers kundtjänst som hänvisar tillbaks till återförsäljaren. Jag tycker att det är en skandal att sälja sekundafärg till fullpris och dessutom underlåta att upplysa kunden om problemen fastän man känner till dom. Det borde stå på burken att färgen blir gulflammig och det borde även återförsäljaren upplysa kunden om! Slutsats: köp inte Beckers Perfekt utevit!