1 039 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Se upp: Falska vedannonser i omlopp
På konsumentens sida
· 3 625 inlägg
Var försiktig så att du inte blir lurad när du ska köpa ved på nätet.
Du kan läsa artikeln här: Se upp: Falska vedannonser i omlopp
Du kan läsa artikeln här: Se upp: Falska vedannonser i omlopp
Även falska sidor som påstås sälja pellets har dykt upp! Vet ett etablerat enmansföretag som har haft "pellets" i namnet men inte sålt pellets på många år - och som inte ens har en hemsida, där falska sidor som ser väldigt seriösa ut och med det företagsnamnet i webbadressen dykt upp där de försöker lura folk. Han som har firman har bytt namn på den nu men namnet finns ju kvar på nätet sen tidigare.
Facebook stoppar sällan något alls som uppenbarligen är bluff eller bedrägeri! Jag har anmält många falska profiler som är gjorda för att lura folk på pengar och många falska och bedrägliga annonser för "företag" men för det mesta har Facebook inte vidtagit åtgärder mot dem. Detta gör att folk blir negativa mot Facebook så att inte göra något gör att de kommer att förlora på sikt.
Facebook och hela Zuckerbergs Meta-bolagssfär med Whatsapp och Instagram är totala drägg. Nyligen var det på nyheterna att bolaget tjänar 150 miljarder årligen på bedrägeriannonser.B Bengt Numelin skrev:Facebook stoppar sällan något alls som uppenbarligen är bluff eller bedrägeri! Jag har anmält många falska profiler som är gjorda för att lura folk på pengar och många falska och bedrägliga annonser för "företag" men för det mesta har Facebook inte vidtagit åtgärder mot dem. Detta gör att folk blir negativa mot Facebook så att inte göra något gör att de kommer att förlora på sikt.
https://www.nyteknik.se/tech/meta-t...-bedragerier-10-procent-av-intakterna/4408927
Detta och mycket annat som "the Zuck"s bolag hittar på har gjort att jag lämnat plattformarna för allt privat helt. Företags- och föreningssidor behöver jag ha kvar där för "alla är där" men det hoppas jag kan bli ändring på förr eller senare så man slipper. Med tanke på alla fakta om hur uselt Meta är för mänskligheten så förstår jag inte varför folk är kvar där alls.
De här falska vedannonserna förekom redan förra året i stor omfattning. Jag anmälde en del men inget hände. Skickade också uppslag till lokaltidningen, de kunde ju skrivit om saken redan då. Med länkar till flera nyskapta konton med i stort sett likadana annonser. Bilder var olika och beskrivningen kunde skilja sig lite åt men allt övrigt samma. Blev ingen artikel, gissar på att vår stockkonservativa lokaltidning älskar att stora företag tjänar pengar på att folk blir blåsta.
Klicka här för att svara