Kanal ser jag som bästa lösning, Vp rör som alternativ tv men ett 12 mm får man bara en tråd genom.

Sniklösningen är limpistolen

Greger77 skrev:
Bästa klammern för betongvägg:
[länk]
Synd bara att vi, så vitt jag vet, inte har några ovala kablar i Sverige (inte som är godkända att klamra i alla fall). :rolleyes:

//Patrik

Mikael_L
Ringledning.

och andra lågspänningskablar.

Högtalarkablar.

Lampsladd till taklampa, t.ex. om kroken sitter en bit från lamputtaget i taket. Fönsterlampor också. Väldigt fult med löst hängande kablar från lamputtaget i taket till kroken. Lagligt eller ej är ointressant.

Mikael_L
Greger77 skrev:
Lagligt eller ej är ointressant.
Tja, jag kan ju inte helt oreserverat hålla med dig.

Men nu ska jag väl inte övertolka, jag förstår nog vad du menar, typ. ;)

För att anknyta till Greger77:s klammer så finns det flera varianter här (klicka på blomhållarna andra från höger i nedre raden). Jag tänkte på blomhållarna 112 (bara 1 stift) men både 140 och 121 bör väl fungera?

Redigerat:
När vi pratar om klammer, var på Biltema igår och då var man ju så klart tvungen att kolla på elavdelningen. Där såg jag två intressanta klammer. En som liknande enbens LETTI och en som var en klammer och plugg på samma gång för betong. Ungefär tvåbens LETTI fast i plast och de två benen stoppar man in i hållet som man borrat och slår i som en plugg.

Klammer #1 som ska passa för gips. Någon som testat? Är de bättre än gipsLETTI från LETTI?: http://www.etman.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&&b_kid=759470&b_id=759479

Den andra hittade jag tyvärr ingen bild på. (Fanns varken på Biltema.se eller google)

//Patrik

Blev det kabelkanal, och hur blev resultatet?

• Gilla
sallad
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.