Har ett sjuttiotalshus där vi på övervåningen funderade om det är någon nytta att klä väggarna med Depron. Dels är det för att de är rätt så ojämna dels för att det isolerar. Någon som har är någon åsikt om detta?
 
Hur tjockt och hur tänkte du gå tillväga? Spontant låter det som ett ganska mjukt och ömtåligt ytskikt, men det kanske inte är ett problem. Om du bygger på tillräckligt tjockt för att göra märkbar skillnad med isoleringen lär det vara besvärligt att hänga upp saker på den färdiga väggen.

Det vanliga sättet att isolera och jämna till väggar brukar vara att regla ut väggen 45 mm, lägga glasfiber mellan reglarna och sedan gips.
 
Ja det kan bli lite ömtåligt. Det var som sagt bara en snabb fundering. Kanske inte är en höjdare.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.