Träkyrka Träkyrka skrev:
Mätte ut en cm från väggen på vardera sida, sen snörslog jag mellan dessa. Denna linjen, som går längst med den längsta väggen, hade jag tänkt följa. Kommer antagligen snörslå ett par linjer under läggningen för att vara säker på att det hålls rakt. Men genom att följa linjen tänker jag att det är lugnt att skivorna inte går ihop 100% eftersom jag följer linjen.

På rummets kortsidor skiljer det en cm, men tror det är försumbart då det inte kommer att synas med ett tapp på en cm längst en 6 meters vägg.
Passar det med hela skivor på tvären och bara 1 cm på varje sida som glapp, så har du tur och ett stort grattis. 🙂🙂🙂 Det hör till ovanligheterna att det är så, mest att det är ca 10 cm diff för långt för hela skivor. Med 1 cm så tar taklisten hand om det och täcker.

• Gilla
Träkyrka
  • Laddar…
Lärt mig mycket här i denna tråden, clips bla! Hade ingen aning jag trodde det var normalt att man fick banka ihop kraftfullt... kanske hade jag bara tur då att det gick så bra med mitt dyckertspikade tak utan panelclips. Kanske delvis en effekt av hur maskindyckert (T-dyckert) är utformade, de har rätt lätt att gräva sig in en smula i tex den mdf-board som är basen för huntonitplattor och blir "automatiskt försänkta" på så vis.

Tack för utmärkta tips jonaserik jag tar med mig detta in i nästa projekt!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.