Vi har planer på att sätta igen ytterdörren ni ser på bilden (om jag lyckas få med den...) och sätta dit ett fönster istället.
Problemet är bara..kan man lösa det på nåt snyggt sätt? Tegel är nog uteslutet eftersom vi inte har några tegelstenar i reserv.
Vi har en tillbyggnad på huset som har fjällpanel - skulle man kunna sätta det runt/under fönstret?

Går det att göra hyfsat snyggt eller ska vi helt lägga ner våra planer??
 
  • dorr.gif
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Problemet är att det troligtvis alltid kommer att se ut som det har suttit (sitter) en dörr där, med skärmtak och allt. Ett sätt kan vara att byta mot ett fönster i samma storlek som dörren.
 
Skärmtaket hade vi tänkt ta bort.

Ett fönster lika stort söm dörren... menar du lika högt?

Ska man ta bort "ramen" av tegel tycker du?
 
Ta bort dörren & fönstret bredvid och gör ett rejält burspråk med plats för en läsfotölj ;)
 
Låter ju trevligt, men då blir vi utan badrum eftersom fönstret bredvid är badrumsfönstret... ::)
 
Sitta i badkaret läsa och titta på utsikten ;D
Låta dörren sitta kvar och behålla fasaden som den är.
Bygga igen på insidan och göra det ni skall göra där ändå........
 
Ett Fast fönsterparti lika stort som dörren tycker jag känns som den smidigaste lösningen. Då kan man ha tegelramen kvar.

Sen kan man ju sätta sån där plastfilm som motsvarar vattrat glas på nederdelen om det skulle vara i badrummet
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.