4 332 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Såpar jag vårt golv rätt?
VI har lutat två gamla trägolv och skulle sen såpa med Gammaldags golvsåpa. På flaskan stod det att man skulle späda såpan 1+6 med ljummet vatten och sedan använda en golvmopp av tex garn och svabba golven 2-3 ggr som grundbehandling.
Jag har gjort det men undrar om det verkligen räcker. Jag skulle liksom vilja "dränka" golven med såpavattnet så att det får suga upp så mycket som det behöver men det verkar inte vara så man ska göra. Nu har jag alltså bara "moppat" golven med en urvriden garngolvmopp precis som vilket golv som helst (3 ggr). Blev det rätt tro?
Hjhälp mig ni som kan!
Jag har gjort det men undrar om det verkligen räcker. Jag skulle liksom vilja "dränka" golven med såpavattnet så att det får suga upp så mycket som det behöver men det verkar inte vara så man ska göra. Nu har jag alltså bara "moppat" golven med en urvriden garngolvmopp precis som vilket golv som helst (3 ggr). Blev det rätt tro?
Hjhälp mig ni som kan!
Jag har lärt mig följande:
1. Alltid kallt vatten på såpgolv.
2. Dra ut såpa med gummiraka på golvet och låt suga in under relativt lång tid (flera dagar...)
3. Torka bort överflödig såpa.
Sedan räcker det att torka med vatten + eventuellt lite såpa.
Efter en viss tid kan det vara läge att upprepa ovanstående lista.
1. Alltid kallt vatten på såpgolv.
2. Dra ut såpa med gummiraka på golvet och låt suga in under relativt lång tid (flera dagar...)
3. Torka bort överflödig såpa.
Sedan räcker det att torka med vatten + eventuellt lite såpa.
Efter en viss tid kan det vara läge att upprepa ovanstående lista.
Men vad använder man för såpa då menar du?Nix skrev:Jag har lärt mig följande:
1. Alltid kallt vatten på såpgolv.
2. Dra ut såpa med gummiraka på golvet och låt suga in under relativt lång tid (flera dagar...)
3. Torka bort överflödig såpa.
Sedan räcker det att torka med vatten + eventuellt lite såpa.
Efter en viss tid kan det vara läge att upprepa ovanstående lista.
Klicka här för att svara