92 048 läst ·
1 985 svar
92k läst
2,0k svar
Sänkning av reduktionsplikten
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Det handlar bara om kulturkrig och hundvisslande, på det sättet är alla såna här tilltag viktiga. Nu är det ju inte lätt att vara journalist och ställa kritiska frågor till den gruppen, brukar sluta med säpo-skydd eller journalistrugby, men normalt sett hade man dragit ner byxorna rejält på politiker som går fram med förändringar totalt på tvärs med bättre vetande.P paralun skrev:
Jo men nu borde vi ha fokus på annat viktigare så slipper man den här farsartade svenska debatten som garanterat spårar ur i den polarisering som råder.D djac skrev:Det handlar bara om kulturkrig och hundvisslande, på det sättet är alla såna här tilltag viktiga. Nu är det ju inte lätt att vara journalist och ställa kritiska frågor till den gruppen, brukar sluta med säpo-skydd eller journalistrugby, men normalt sett hade man dragit ner byxorna rejält på politiker som går fram med förändringar totalt på tvärs med bättre vetande.
Pratar du om V och MP eller SD nu? Svårt att avgöra!D djac skrev:Det handlar bara om kulturkrig och hundvisslande, på det sättet är alla såna här tilltag viktiga. Nu är det ju inte lätt att vara journalist och ställa kritiska frågor till den gruppen, brukar sluta med säpo-skydd eller journalistrugby, men normalt sett hade man dragit ner byxorna rejält på politiker som går fram med förändringar totalt på tvärs med bättre vetande.
Om du hittar något som regeringen med SD-stöd driver som storligen förändrar samhället eller i alla fall på sikt har som mål att med politikens hjälp göra det så meddela gärna. Jag väntar ivrigt på detta men tror aldrig att det kommer. Den visionen finns inte på högersidan.D djac skrev:
Du kan egentligen kika igenom vilket område du vill, du kan tex ta kriminalpolitiken, den kommer förändra samhället i grunden och öka kriminaliteten explosivt.Claes Sörmland skrev:
Att SD skulle ha som mål att få kriminaliteten att växa explosivt så att samhället stöps om genom att ändra på kriminalpolitiken tror jag inte en sekund på. Tvärt om vill de minska kriminaliteten.D djac skrev:
Om de sen kan få detta att hända genom ändringar i kriminalpolitiken är en annan fråga. Och kanske en fråga vi aldrig får svar på.
Tre gånger så många inkapaciterade som idag, alla ska få längre fängelsestraff, en del kommer vara barn, med lägre personaltäthet, det kommer vara längre inlåsningstider på mindre yta (vi kommer förmodligen korsa FNs gräns för tortyr), ingen rehabilitering eller utslussning. Det finns gott om forskning på området och utan att grotta ner oss så är detta säkra sätt att få upp brottsligheten på.RoTe skrev:
Man ska skilja på det man säger och det man gör, ganska ofta står de i rak motsats och då får man gå på det som görs. Detta är SDs starkaste kort och en ökande brottslighet kommer öka deras relevans.Claes Sörmland skrev:
Att SD skulle ha som mål att få kriminaliteten att växa explosivt så att samhället stöps om genom att ändra på kriminalpolitiken tror jag inte en sekund på. Tvärt om vill de minska kriminaliteten.
Om de sen kan få detta att hända genom ändringar i kriminalpolitiken är en annan fråga. Och kanske en fråga vi aldrig får svar på.
Så du tror att SD har som hemligt mål att bygga ett samhälle med hög kriminalitet? De genomför denna dolda agenda genom ökad repression i kriminalpolitiken vilket enligt deras hemliga plan ska driva upp kriminaliten och öka deras relevans som politisk rörelse?'D djac skrev:
Inte är du allvarlig?
Är inte tankeläsare men genom att ta del av deras förslag kan man enkelt se vad de vill göra och vad detta kommer leda till. Även om de inte sitter i regering så har de med största sannolikhet fått tillgång till information och analyser om vad det väntade utfallet kommer att bli.Claes Sörmland skrev:
Hade jag känt Jimmy så hade jag frågat honom såklart men i brist på detta får jag bara läsa den info de gör publik, minus deras känslomässiga dravel som jag inte bryr mig om.
Ojdå! Hörde du förresten att MP och V införa skatt på fantasier, blir dyrt för dig om de får som de vill!D djac skrev:Tre gånger så många inkapaciterade som idag, alla ska få längre fängelsestraff, en del kommer vara barn, med lägre personaltäthet, det kommer vara längre inlåsningstider på mindre yta (vi kommer förmodligen korsa FNs gräns för tortyr), ingen rehabilitering eller utslussning. Det finns gott om forskning på området och utan att grotta ner oss så är detta säkra sätt att få upp brottsligheten på.