Status
Inte öppen för fler kommentarer.
D
P paralun skrev:
Jo och reduktionsplikten är ju en "jättefråga" i det stora hela men är det i den svenska ankdammen.
Kvack-kvack...
Det handlar bara om kulturkrig och hundvisslande, på det sättet är alla såna här tilltag viktiga. Nu är det ju inte lätt att vara journalist och ställa kritiska frågor till den gruppen, brukar sluta med säpo-skydd eller journalistrugby, men normalt sett hade man dragit ner byxorna rejält på politiker som går fram med förändringar totalt på tvärs med bättre vetande.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Jag är inte så säkert på att SD vill radikalt förändra samhället.
De vill väl snarast radikalt inte ändra samhället

• Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Det handlar bara om kulturkrig och hundvisslande, på det sättet är alla såna här tilltag viktiga. Nu är det ju inte lätt att vara journalist och ställa kritiska frågor till den gruppen, brukar sluta med säpo-skydd eller journalistrugby, men normalt sett hade man dragit ner byxorna rejält på politiker som går fram med förändringar totalt på tvärs med bättre vetande.
Jo men nu borde vi ha fokus på annat viktigare så slipper man den här farsartade svenska debatten som garanterat spårar ur i den polarisering som råder.

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
D djac skrev:
Pratar du om V och MP eller SD nu? Svårt att avgöra!

• Gilla
ajn82
  • Laddar…
D
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Pratar du om V och MP eller SD nu? Svårt att avgöra!
Det kan det inte vara, eller så har du varit isolerad från omvärlden de senaste 5-10 åren.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Claes Sörmland
D djac skrev:
Ok, ja men då väntar vi på att du kommer ifatt.
Om du hittar något som regeringen med SD-stöd driver som storligen förändrar samhället eller i alla fall på sikt har som mål att med politikens hjälp göra det så meddela gärna. Jag väntar ivrigt på detta men tror aldrig att det kommer. Den visionen finns inte på högersidan.

• Gilla
Anonymiserad 156538 och 2 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
A ajn82 skrev:
De vill väl snarast radikalt inte ändra samhället
Precis min poäng!

D
Om du hittar något som regeringen med SD-stöd driver som storligen förändrar samhället eller i alla fall på sikt har som mål att med politikens hjälp göra det så meddela gärna. Jag väntar ivrigt på detta men tror aldrig att det kommer. Den visionen finns inte på högersidan.
Du kan egentligen kika igenom vilket område du vill, du kan tex ta kriminalpolitiken, den kommer förändra samhället i grunden och öka kriminaliteten explosivt.

RoTe
D djac skrev:
den kommer förändra samhället i grunden och öka kriminaliteten explosivt.
Lust att utveckla det resonemanget så att en efterbliven vit man som mig förstår?

• Gilla
MultiMan och 3 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
D djac skrev:
Du kan egentligen kika igenom vilket område du vill, du kan tex ta kriminalpolitiken, den kommer förändra samhället i grunden och öka kriminaliteten explosivt.
Att SD skulle ha som mål att få kriminaliteten att växa explosivt så att samhället stöps om genom att ändra på kriminalpolitiken tror jag inte en sekund på. Tvärt om vill de minska kriminaliteten.

Om de sen kan få detta att hända genom ändringar i kriminalpolitiken är en annan fråga. Och kanske en fråga vi aldrig får svar på.

• Gilla
  • Haha
lars_stefan_axelsson och 6 till
  • Laddar…
D
RoTe RoTe skrev:
Lust att utveckla det resonemanget så att en efterbliven vit man som mig förstår?
Tre gånger så många inkapaciterade som idag, alla ska få längre fängelsestraff, en del kommer vara barn, med lägre personaltäthet, det kommer vara längre inlåsningstider på mindre yta (vi kommer förmodligen korsa FNs gräns för tortyr), ingen rehabilitering eller utslussning. Det finns gott om forskning på området och utan att grotta ner oss så är detta säkra sätt att få upp brottsligheten på.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
D
Att SD skulle ha som mål att få kriminaliteten att växa explosivt så att samhället stöps om genom att ändra på kriminalpolitiken tror jag inte en sekund på. Tvärt om vill de minska kriminaliteten.

Om de sen kan få detta att hända genom ändringar i kriminalpolitiken är en annan fråga. Och kanske en fråga vi aldrig får svar på.
Man ska skilja på det man säger och det man gör, ganska ofta står de i rak motsats och då får man gå på det som görs. Detta är SDs starkaste kort och en ökande brottslighet kommer öka deras relevans.

Claes Sörmland
D djac skrev:
Man ska skilja på det man säger och det man gör, ganska ofta står de i rak motsatts och då får man gå på det som görs. Detta är SDs starkaste kort och en ökande brottslighet kommer öka deras relevans.
Så du tror att SD har som hemligt mål att bygga ett samhälle med hög kriminalitet? De genomför denna dolda agenda genom ökad repression i kriminalpolitiken vilket enligt deras hemliga plan ska driva upp kriminaliten och öka deras relevans som politisk rörelse?'

Inte är du allvarlig?

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 6 till
  • Laddar…
D
Så du tror att SD har som hemligt mål att bygga ett samhälle med hög kriminalitet? De genomför denna dolda agenda genom ökad repression i kriminalpolitiken vilket enligt deras hemliga plan ska driva upp kriminaliten och öka deras relevans som politisk rörelse?'

Inte är du allvarlig?
Är inte tankeläsare men genom att ta del av deras förslag kan man enkelt se vad de vill göra och vad detta kommer leda till. Även om de inte sitter i regering så har de med största sannolikhet fått tillgång till information och analyser om vad det väntade utfallet kommer att bli.

Hade jag känt Jimmy så hade jag frågat honom såklart men i brist på detta får jag bara läsa den info de gör publik, minus deras känslomässiga dravel som jag inte bryr mig om.

• Haha
  • Gilla
Jonatan79 och 1 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Tre gånger så många inkapaciterade som idag, alla ska få längre fängelsestraff, en del kommer vara barn, med lägre personaltäthet, det kommer vara längre inlåsningstider på mindre yta (vi kommer förmodligen korsa FNs gräns för tortyr), ingen rehabilitering eller utslussning. Det finns gott om forskning på området och utan att grotta ner oss så är detta säkra sätt att få upp brottsligheten på.
Ojdå! Hörde du förresten att MP och V införa skatt på fantasier, blir dyrt för dig om de får som de vill!

• Haha
  • Gilla
Ganescha och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.