92 064 läst ·
1 985 svar
92k läst
2,0k svar
Sänkning av reduktionsplikten
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
G
gone_fishing
Husägare
· Stockholm
· 2 913 inlägg
gone_fishing
Husägare
- Stockholm
- 2 913 inlägg
Kollade programmet men de nämnde inte tydligt att de flesta "riktigt rika" är väl de som äger värdepapper typ aktier ofta i "egna bolag" och det är ju svårt att beskatta, kan ju flyttas till andra länder.Claes Sörmland skrev:
Det tycks råda lite förvirring i tråden kring grunderna om vänster- och högerpositioner, alltså grunderna i politisk teori.
T ex att vänstern önskar större förändring av samhället och i grunden är kritisk till liberaldemokratin och kapitalismen medan högern tror att detta system är det bästa vi har testat någonsin i historien.
SVT erbjuder nu ett rykande färskt och folkbildande program där dessa grunder förklaras:
[länk]
De verkade typ överens att man skulle kunna höja typ fastighetsskatten? Va, jag redan betalat rätt hög lagfartsskatt, pantbrevsskatt, fastighetsskatt senare alltid max "fastighetsavgift" och om jag skulle sälja en enorm reavinstskatt. Många andra jämförbara länder har ingen reavinstskatt om man bott rätt länge, alltså inte spekulation.
Men nu är det ju inte en idiot utan ett stort antal. I järnrörsskandalen dessutom tre av de då mest tongivande i partiet. När slutar det vara individers agerande och övergår till något som borde vara ett enormt problem för partiet? Vid 60%, 80%, 100%?Jonatan79 skrev:
Jag hade inte kunnat rösta på exempelvis moderaterna om Ulf kristersson, Gunnar strömmer, och Tobias billgren varit ute på stan och kallat folk för horor och vevat med tillhyggen. Mitt förtroende hade varit noll.
Att inte SD sänktes av alla idiothistorier, alla andra partiers evinnerliga gapade om rasism och mainstreammedias brutala hat mot partiet... Ja det säger väl egentligen mer om de alternativen som finns än om SD. HUR kan man vara så in i bomben jävla dålig att man inte kan få fler röster än SD?! Det är ju tamefan sinnesjukt hur usla dom andra partierna är.
Jag håller med dig men folket gillar deras politik, de har legat rätt i tiden oavsett dödskallarna i partiet.R RoAd skrev:Men nu är det ju inte en idiot utan ett stort antal. I järnrörsskandalen dessutom tre av de då mest tongivande i partiet. När slutar det vara individers agerande och övergår till något som borde vara ett enormt problem för partiet? Vid 60%, 80%, 100%?
Jag hade inte kunnat rösta på exempelvis moderaterna om Ulf kristersson, Gunnar strömmer, och Tobias billgren varit ute på stan och kallat folk för horor och vevat med tillhyggen. Mitt förtroende hade varit noll.
De blir mer och mer rumsrena och får fler röster. Det är de andra partierna som misslyckats stort tyvärr.
Personligen tar jag hellre en järnrörsvilde med bra politik än en helylle elitist med klapprutten politik. Döma av utvecklingen så är jag antagligen inte helt ensam i det valet heller.Jonatan79 skrev:
Så är det, jag som alltid varit motståndare till sossar och deras tuggande hade antagligen idag röstat på dem om de kommit tillbaka i 60-talsform med den politik och politiker de hade då.D Dayangel skrev:
Lika tragiskt det som när min äldste son för några år sedan sa att
"nog är det bra illa när man börjar längta efter Göran Persson...)
Ja, svårt att argumentera mot det påståendet men håll med om att enfalden är provocerande 😏Jonatan79 skrev:
https://expo.se/2023/03/sd-politikern-om-farre-andas-klarar-vi-utslappen
Logiskt sett helt korrekt dock 😃 Expo bör ju förövrigt ställas i samma kista som Samnytt, ETC m.fl. när det kommer till att driva en agenda med sina publiceringar, dvs man skall inte ta dom på allt för stort allvar.A Abies koreana skrev:
Summerar du utandning, allmän konsumtion och långkok av kamelklövar så skrapar man nog ihop en ansenlig mängd Co2 inom landets gränser. Att det skulle släppas ut någon annanstans är väl sak samma, här i Sverige skall vi vara duktiga.D Daniel 109 skrev:
Jo men gårdagens teaterföreställning i den svenska riksdagen slog nog alla rekord..D Dayangel skrev:
Man ryker ihop kring frågor där Sverige redan varit med i omröstningar i EU-Bryssel som miljö, migration och kärnkraft.
Sen S är en stor gåta hur de ska kunna vingla vidare med sin förvirrade politik.
Ja, ökad befolkning leder ju till mer utsläpp. Men påståendet att det är andning och fossila bränslen som orsakar utsläpp är helt galet. Tror man det har man skolkat för mycket.
Det är underbart underhållande att du framför denna teori, kan inte tänka mig att du tror på den men kul är det, speciellt med tanke på det som pågår ute i verkligheten.Claes Sörmland skrev:
Det tycks råda lite förvirring i tråden kring grunderna om vänster- och högerpositioner, alltså grunderna i politisk teori.
T ex att vänstern önskar större förändring av samhället och i grunden är kritisk till liberaldemokratin och kapitalismen medan högern tror att detta system är det bästa vi har testat någonsin i historien.
SVT erbjuder nu ett rykande färskt och folkbildande program där dessa grunder förklaras:
[länk]
Min gissning är att flera av de avskaffade skatterna återkommer inom kort, någon mandatperiod, oavsett färg på regering.G OMathson skrev:Kollade programmet men de nämnde inte tydligt att de flesta "riktigt rika" är väl de som äger värdepapper typ aktier ofta i "egna bolag" och det är ju svårt att beskatta, kan ju flyttas till andra länder.
De verkade typ överens att man skulle kunna höja typ fastighetsskatten? Va, jag redan betalat rätt hög lagfartsskatt, pantbrevsskatt, fastighetsskatt senare alltid max "fastighetsavgift" och om jag skulle sälja en enorm reavinstskatt. Många andra jämförbara länder har ingen reavinstskatt om man bott rätt länge, alltså inte spekulation.