92 088 läst ·
1 985 svar
92k läst
2,0k svar
Sänkning av reduktionsplikten
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
De som svalde 10 kr lägre pris borde lämna en fullmakt vid nästa val eller tänka själv innan...R RoAd skrev:
Ja, och de finns inom alla partier. SD står däremot ut här med att vara extremt immuna mot reprisalier för att ha betett sig dumt. Ledningen är ute och viftar med järnrör och allt som svansen blir upprörda över är att det egentligen var aluminiumrör.Jonatan79 skrev:
Jag ser tydliga paralleller med Trump. 91 nuvarande åtalspunkter (bl.a. för valfusk), avstängd i två delstater, omgiven av numera fängslade personer, och ser fortfarande ut att kunna bli nästa president.
Västvärldens demokratiska system i kombination med ett fritt internet ser just nu ut att bli vår undergång. Och Ryssland Kina, Iran, och andra diktaturer myser.
Detta var inte direkt riktat till dig, skrev mest av mig lite.
Jag fattar, vi har lite olika syn på hur världen går under men annars håller jag med digR RoAd skrev:Ja, och de finns inom alla partier. SD står däremot ut här med att vara extremt immuna mot reprisalier för att ha betett sig dumt. Ledningen är ute och viftar med järnrör och allt som svansen blir upprörda över är att det egentligen var aluminiumrör.
Jag ser tydliga paralleller med Trump. 91 nuvarande åtalspunkter (bl.a. för valfusk), avstängd i två delstater, omgiven av numera fängslade personer, och ser fortfarande ut att kunna bli nästa president.
Västvärldens demokratiska system i kombination med ett fritt internet ser just nu ut att bli vår undergång. Och Ryssland Kina, Iran, och andra diktaturer myser.
Detta var inte direkt riktat till dig, skrev mest av mig lite.
Nej, inte den närmsta tiden i.a.f. Men det är samma trend. För bara ett par decennier sedan så hade liknande skandaler som vi ser nu allvarligt skadat dessa partier/personer. Kanske oreparerbart.Jonatan79 skrev:
Idag verkar det istället stärka dem. För mig är det skrämmande.
Jag tycker snarare att det är mer personfokus nu än förut. Även om det var före min tid så vill jag minnas att det fanns gravt alkoholiserade politiker, men det talades det tyst om eftersom det inte berörde jobbet.R RoAd skrev:
Sen har vi tex Mona Sahlin som begått ekonomiska oegentlighet med skattepengar, men ändå kan bli partiledare för ett nytt parti.
Jag håller inte med. Det är enstaka personer som betett sig illa. Det har ingen direkt koppling till utveckligen av politiken.R RoAd skrev:
Det tycks råda lite förvirring i tråden kring grunderna om vänster- och högerpositioner, alltså grunderna i politisk teori.
T ex att vänstern önskar större förändring av samhället och i grunden är kritisk till liberaldemokratin och kapitalismen medan högern tror att detta system är det bästa vi har testat någonsin i historien.
SVT erbjuder nu ett rykande färskt och folkbildande program där dessa grunder förklaras:
https://www.svtplay.se/video/edPg9Dm/teodorescu-och-suhonen/hur-manga-miljardarer-tal-sverige
T ex att vänstern önskar större förändring av samhället och i grunden är kritisk till liberaldemokratin och kapitalismen medan högern tror att detta system är det bästa vi har testat någonsin i historien.
SVT erbjuder nu ett rykande färskt och folkbildande program där dessa grunder förklaras:
https://www.svtplay.se/video/edPg9Dm/teodorescu-och-suhonen/hur-manga-miljardarer-tal-sverige
Fast i SDs fall handlar det ju om en stor del av de tongivande personerna i partiet. Till slut går det ju knappast att skylla det på individer.Jonatan79 skrev:
Och trots att de gjort en del rätt risiga saker så har det mot all logik snarare stärkt partiet. Det tycker jag är en (tråkig) trend. Och jag ser paralleller med Trump som sagt.
