11 324 läst ·
18 svar
11k läst
18 svar
Sanerad gammal bensinmack
enasnilla; har tyvärr ingen skriftlig information, det var enbart i egenskap av den sjukligt nyfikna person jag är när det handlar om planer/byggande som jag sprang inom kommunhuset och frågade om den aktuella tomten, men döm om min förvåning när svaret blev nej, åtminstone inte i nuläget, den är fortfarande klassad som industritomt. Har hört från annat håll att det beror på dess status som forna industritomt, vilket inte låter helt orimligt.
På vellinge.se under bygga/bo finns fliken "planer", där finns det mesta om det är i dom trakterna ni letar. Kan även maila/ringa Stadsbyggnadskontoret för mer info, är i regel mycket trevliga och tillmötesgående.
På vellinge.se under bygga/bo finns fliken "planer", där finns det mesta om det är i dom trakterna ni letar. Kan även maila/ringa Stadsbyggnadskontoret för mer info, är i regel mycket trevliga och tillmötesgående.
http://www.byggahus.se/forum/olja-el/73342-demontering-av-oljepanna-sjaelv-saekert.htmlenasnilla skrev:
Shit happens kan man säga.....
Länge sedan tråden startades men jag kan ju flika in att när SPIMFAB sanerar bensinmackar gräver de bort det som härrör från just bensinstationsverksamheten. Om det finns andra föroreningar från t.ex en bilverkstad på samma plats så får de ligga kvar (de som inte följer med när man gräver bort det övriga). Då kan man som någon nämnde sitta med Svarte Petter eftersom man enligt Miljöbalken kan bli ansvarig för föroreningarna om man förvärvat fastigheten efter 1999. När det rör privatbostadsfastigheter gäller detta bara om man kände till föroreningarna.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden