R Roger_Gustavsson skrev:
Misstänker att det är sådan blank eternit.
Då kan den ju inte heller släppa ifrån sig några fibrer..

D Dilato skrev:
Då kan den ju inte heller släppa ifrån sig några fibrer..
Fast den grå färgen är ju inte kul. Ett vitt tak gör rummet trevligare.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Misstänker att man inte blir populär om man skickar ut asbestdammet till grannarna med en fläkt.

Z ZipLock skrev:
Misstänker att man inte blir populär om man skickar ut asbestdammet till grannarna med en fläkt.
Vet inte hur asbestsanerare gör med luften. Någon kommenterade att t.ex. tunnelbanan måste ha mängder med asbestdamm liggandes från bromsarnas damm innan asbest blev förbjudet. Asbest finns väl i naturen?

• Gilla
Intet
  • Laddar…
FlixusG FlixusG skrev:
Det som talar för är väl just tillfället nu. Att det inte kommer vara en enda pryl i källaren under arbetet.
Jag är väldigt långt ifrån asbestnojig men jag skulle passa på att ta bort det nu just av de skäl du framför.

Alfredo Alfredo skrev:
Jag är väldigt långt ifrån asbestnojig men jag skulle passa på att ta bort det nu just av de skäl du framför.
Det finns ju ingen större anledning att ta bort innertaket alls. Borttagande kommer att orsaka massor av damm helt i onödan. Medans den eventuella framtida håltagningen kommer att ge långt mindre mängd.
För att inte tala om alla pengar i sjön om en städfirma anlitas.
Ibland är den bästa handlingen, passivitet.

R Roger_Gustavsson skrev:
Vet inte hur asbestsanerare gör med luften. Någon kommenterade att t.ex. tunnelbanan måste ha mängder med asbestdamm liggandes från bromsarnas damm innan asbest blev förbjudet. Asbest finns väl i naturen?
Asbestsanerare har dammfälla med h13 filter..den har 99,97% av partiklar

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.