Matti_75 Matti_75 skrev:
Då gör du fel om det är svårt att lägga fingerskarvat. Du måste börja från rätt håll.
Om näten bågnar har du gör få distanser.
Svårt och svårt, känns enklare att skarva med järn.

Njae, tror nätet är böjt. Får väl böja tillbaka antar jag. Använde nog fel ord.

Redigerat:
P Psan skrev:
Svårt och svårt, känns enklare att skarva med järn.

Njae, tror nätet är böjt. Får väl böja tillbaka antar jag. Använde nog fel ord.
Vid skarvning av nät matta så lägges första men längsgående uppåt och nästa vändes upp och ner, då kan längsgående falla över på den första och bli som ett lås, nästa stoppas in under och det blir ett lås där med. Totala nätmattan blir då i ett stycke, så inga järn tvärs över behövs, för att binda dom samman.
Hänger du med.

J jonaserik skrev:
Vid skarvning av nät matta så lägges första men längsgående uppåt och nästa vändes upp och ner, då kan längsgående falla över på den första och bli som ett lås, nästa stoppas in under och det blir ett lås där med. Totala nätmattan blir då i ett stycke, så inga järn tvärs över behövs, för att binda dom samman.
Hänger du med.
Mjo, men det tror jag. Får göra ett nytt försök imorgon.

Gällande böjda nät, kommer betongen trycka ner näten eller behöver jag böja rätt?

P Psan skrev:
Mjo, men det tror jag. Får göra ett nytt försök imorgon.

Gällande böjda nät, kommer betongen trycka ner näten eller behöver jag böja rätt?
När du najar ihop dom med nästa nät så hålls det ner

• Gilla
Psan
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 skrev:
När du najar ihop dom med nästa nät så hålls det ner
Får se imorgon. Det är en ände tyvärr. Men mätte lite och blir 3cm täckning iaf

P Psan skrev:
Får se imorgon. Det är en ände tyvärr. Men mätte lite och blir 3cm täckning iaf
Om möjligt, lägga ett par reglar lagom från varandra och trampa ner. där det sticler upp, kan gå att sätta ett järn diagonalt/snett ner, kanske med en liten krok/böj på, som håller det på plats, har ingen betydelse om ett eller flera järn sticks ner så, allt hamnar i betongen.
Vad för storlek på nät 6 mm eller 8 mm, förstnämnda kan trampas ner

J jonaserik skrev:
Om möjligt, lägga ett par reglar lagom från varandra och trampa ner. där det sticler upp, kan gå att sätta ett järn diagonalt/snett ner, kanske med en liten krok/böj på, som håller det på plats, har ingen betydelse om ett eller flera järn sticks ner så, allt hamnar i betongen.
Vad för storlek på nät 6 mm eller 8 mm, förstnämnda kan trampas ner
6mm är det, får försöka trampa ner lite.

Blir skarvning med rakjärn. Enklare att bara lägga alla nät kant i kant på samma sätt. Så hyr jag en najapparat i slutet av veckan.

Behöver armeringsnäten ligga perfekt ruta för ruta vid skarvar? Verkar orimligt, men vill ändå fråga.

• Armeringsnät och golvvärmeslang över betonggrund, monterade på avståndshållare, med fokus på nätets positionering vid skarvar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nej

Dags att naja imorgon. Misstänker att jag behöver två najningar på varje sida, enligt trådskaparens bild?

Hyrde en RB441T. Sjukt smidig.

• Installation av golvvärmerör med armeringsjärn och ett verktyg av märket Renta på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Jansson69
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.