5 164 läst ·
19 svar
5k läst
19 svar
Sålt lägenhet, nu problem i badrummet
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 125 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 125 inlägg
Jo för tittar han på det erkänner TS ett faktiskt fel som han tar på sig och det kan sluta med att TS blir överkörd i rätten att fixa det om vvs gubben inte kan fixa det utan att riva allt.
Bättre att inget göra för som det är nu äger köparna felet helt och hållet.
Bättre att inget göra för som det är nu äger köparna felet helt och hållet.
Medlem
· Västra götaland
· 4 inlägg
Ja, jo, nu har en VVS:are tittat på det och åtgärdat stoppen genom att öka vattenflödet. Nu säger köparen att det luktar konstigt därbakom, "stinker", och det är en lukt som har funnits sen jag flyttade in. Ventilationen i hela huset är lite märklig (för täta fönster sa HSB), men jag kan inte med säkerhet säga att det inte beror på nåt min kompis gjorde därbak... Röret som tydligen sitter för långt ner är inte åtgärdat, om det ska åtgärdas måste man nog gå in från köket på baksidan.
Jag har lite småpanik igen, jag vet ju inte vad min kompis gjort därbak. Jag ringde och snackade med honom, för första gången på ett år, och han blev irriterad och sa att allt är rätt gjort. Han sa att han hade tätat ventilationsröret med silvertejp, eftersom det fanns två små hål där, vilket VVS:aren påpekade ("det ser ut som ett riktigt hemmabygge").
Jag vet inte om jag är beredd på att fixa till hela ventilationen och gå igenom köket osv. Vad kan köparen göra? Han har redan sagt att han kontaktat sitt försäkringsbolag, som bad mig kontakta mitt (vilket jag inte gjort). Kan hans försäkringsbolag skicka dit en inspektör och döma ut hela badrummet nu eller? Eller måste köparen gå genom tingsrätten nu?
Min lösning, som jag ser det, är att skriva ett kontrakt med köparen innan jag åtgärdar något, som säger att inget är mitt ansvar utan att jag gör det för att jag är snäll. Men om det är ett jävla getingbo därinne så vill jag ju inte sitta där i det blå skåpet.
Tack för all tidigare hjälp!
Jag har lite småpanik igen, jag vet ju inte vad min kompis gjort därbak. Jag ringde och snackade med honom, för första gången på ett år, och han blev irriterad och sa att allt är rätt gjort. Han sa att han hade tätat ventilationsröret med silvertejp, eftersom det fanns två små hål där, vilket VVS:aren påpekade ("det ser ut som ett riktigt hemmabygge").
Jag vet inte om jag är beredd på att fixa till hela ventilationen och gå igenom köket osv. Vad kan köparen göra? Han har redan sagt att han kontaktat sitt försäkringsbolag, som bad mig kontakta mitt (vilket jag inte gjort). Kan hans försäkringsbolag skicka dit en inspektör och döma ut hela badrummet nu eller? Eller måste köparen gå genom tingsrätten nu?
Min lösning, som jag ser det, är att skriva ett kontrakt med köparen innan jag åtgärdar något, som säger att inget är mitt ansvar utan att jag gör det för att jag är snäll. Men om det är ett jävla getingbo därinne så vill jag ju inte sitta där i det blå skåpet.
Tack för all tidigare hjälp!
Klicka här för att svara