45 726 läst ·
112 svar
46k läst
112 svar
Säljaren vill ha mer för dödsboet
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 167 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 167 inlägg
Jag tror köparen får gå upp i pris, bjuda högre, eller vara beredd på att försäljningen tas bort tills vidare och dyker upp senare med högre pris
Sen kan det gå som nar jag budade på en fastighet, säljaren nekade men ett halvår senare ringde mäklaren och då accepterade säljaren mitt bud men det var för sent för affär
Sen kan det gå som nar jag budade på en fastighet, säljaren nekade men ett halvår senare ringde mäklaren och då accepterade säljaren mitt bud men det var för sent för affär
Vi har köpt huset nu. Allt gick bra tillslut och säljarna köpte vårat bud.
Tack för alla kommentarer och feed back!
Tack för alla kommentarer och feed back!
Att de väljer att inte sälja och istället avvakta är sannolikt det bästa som kan ske en potentiell köpare som inte har bråttom. Speciellt på mindre orter där det snabbt bli känt att ett hus inte blir sålt. Sannolikheten för att det blir billigare i skede två är uppenbar, de mest intresserade köparna har ofta fallit bort, så is i magen är alltid bra, samtidigt som att bud som läggs är tidsbegränsade, det skapar alltid press på köparen, denne vet vilket bud denne har men inte vilket denne får.F Familjen Berguv skrev:
Det här huset såldes faktiskt för mer än två år sedan.S JockeEinarson skrev:Att de väljer att inte sälja och istället avvakta är sannolikt det bästa som kan ske en potentiell köpare som inte har bråttom. Speciellt på mindre orter där det snabbt bli känt att ett hus inte blir sålt. Sannolikheten för att det blir billigare i skede två är uppenbar, de mest intresserade köparna har ofta fallit bort, så is i magen är alltid bra, samtidigt som att bud som läggs är tidsbegränsade, det skapar alltid press på köparen, denne vet vilket bud denne har men inte vilket denne får.
Stickan
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden