Petesson
Alfredo Alfredo skrev:
Eller så tar hon bara hjälp av pappan när det blir ”strul” med en affär. Varken ovanligt eller svårbegripligt.
Ändå en annorlunda situation har sålt telefoner förr och säljer en del saker varje år..

RoTe
Petesson Petesson skrev:
Vad är det för gräns jag inte har satt? Jag har inte gett med mig på köparens krav utan bara svarat på smsen!
Hade jag köpt något av dig och du betet dig som du skriver hade jag blivit tokig😤
Det hör till vanligt hyfs att svara anser jag!
Du kommer aldrig bli av med detta problem nu. Hur har du tänkt göra? Ge dom pengar tillbaka? Då vill dom ha mer pengar, dom hittar fler fel, ännu mer pengar.

Hade du köpt något av mig och velat klaga så hade du inte hört ett knyst från mig, du får dra mig till tinget.

• Arg
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Petesson
RoTe RoTe skrev:
Du kommer aldrig bli av med detta problem nu. Hur har du tänkt göra? Ge dom pengar tillbaka? Då vill dom ha mer pengar, dom hittar fler fel, ännu mer pengar.
Absolut inte varför tror du det?
RoTe RoTe skrev:
Hade du köpt något av mig och velat klaga så hade du inte hört ett knyst från mig, du får dra mig till tinget.
Ja du verkar vara allmänt otrevlig och svår att ha i göra med ingen säljare eller mäklare till yrket i alla fall kan jag slå vad om😉😂

• Gilla
nissebrun och 3 till
  • Laddar…
RoTe
Petesson Petesson skrev:
Absolut inte varför tror du det?
Berätta vad du tänkt göra då? Bli polare med farsan?

Petesson Petesson skrev:
Ändå en annorlunda situation har sålt telefoner förr och säljer en del saker varje år.
Ja de flesta affärer funkar normalt problemfritt men ibland blir det strul. Är väl inte så konstigt?

• Gilla
Mrs November
  • Laddar…
S SueCia skrev:
😆
Det
Petesson Petesson skrev:
Ändå en annorlunda situation har sålt telefoner förr och säljer en del saker varje år..
Tror inte det är något fel på telefonen. Jag tror det är pappan som inte är nöjd med att hon köpt telefon utan att ta hjälp av honom.

Be henne komma o visa vad det är för fel på högtalaren…

Kommer nog en massa svepskäl att hon inte kan komma men behöver 700kr för att reparera 😀😀😀

• Gilla
Dr Benz och 1 till
  • Laddar…
Petesson
RoTe RoTe skrev:
Berätta vad du tänkt göra då? Bli polare med farsan?
Jag slängde ut tråden för att få andra synsätt och för att se om detta var något som förekom ofta..
Som sagt förut säljer en del varje år och har inte råkat ut för att någon ångrar/reklamerar ett köp emellan privatpersoner förut därav min förvåning..
En typisk svensk tjej och pappan heter Mats med ett väldigt vanligt efternamn så tror inte heller att dessa är bedragare i allmänhet..

Petesson
P Parkeringsvakten skrev:
Det

Tror inte det är något fel på telefonen. Jag tror det är pappan som inte är nöjd med att hon köpt telefon utan att ta hjälp av honom.

Be henne komma o visa vad det är för fel på högtalaren…

Kommer nog en massa svepskäl att hon inte kan komma men behöver 700kr för att reparera 😀😀😀
Pappan var den som tog kontakt på blocket ifrån början och diskuterade skick och inhämtade info, sedan när han bestämde sig för köp så fick jag veta att det var för hans dotter och fick hennes nr för att göra upp affären..

RoTe RoTe skrev:
Ge dom pengar tillbaka? Då vill dom ha mer pengar, dom hittar fler fel, ännu mer pengar.
Vad menar du? Låter man affären gå åter kan de knappast hitta flera fel eller begära mera pengar.

RoTe RoTe skrev:
Noterat! En jag aldrig vill göra någon affär med helt klart.

• Gilla
  • Älska
Stefan Bengtsson och 10 till
  • Laddar…
Petesson
Alfredo Alfredo skrev:
Ja de flesta affärer funkar normalt problemfritt men ibland blir det strul. Är väl inte så konstigt?
Hur hade du hanterat situationen?

Petesson Petesson skrev:
Jag slängde ut tråden för att få andra synsätt och för att se om detta var något som förekom ofta..
Som sagt förut säljer en del varje år och har inte råkat ut för att någon ångrar/reklamerar ett köp emellan privatpersoner förut därav min förvåning..
En typisk svensk tjej och pappan heter Mats med ett väldigt vanligt efternamn så tror inte heller att dessa är bedragare i allmänhet..
Min äldsta är 19 och hon hade aldrig i livet velat att jag skulle ringa och diskutera nått sånt här med en kompis pappa.

Jag tror det är pappan som ogillar hennes köp.

Petesson
P Parkeringsvakten skrev:
Min äldsta är 19 och hon hade aldrig i livet velat att jag skulle ringa och diskutera nått sånt här med en kompis pappa.

Jag tror det är pappan som ogillar hennes köp.
Ja det får du tro, men Om han sätter upp affären och hon slutför den så säger det lite emot din tes!

RoTe
Alfredo Alfredo skrev:
Vad menar du? Låter man affären gå åter kan de knappast hitta flera fel eller begära mera pengar.

Noterat! En jag aldrig vill göra någon affär med helt klart.
Varför ska affären gå åter för något som köparen orsakat själv? Den fungerade vid försäljningstillfället. Hur kul är det att få tillbaka en telefon som är värd mycket mindre än när man sålde den?

Du slipper göra affärer med mig, jag lovar.

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
RoTe
Petesson Petesson skrev:
Han/hon är någ inte nykter!
Det där är förtal!

• Haha
  • Gilla
Krilleman och 4 till
  • Laddar…
Petesson
RoTe RoTe skrev:
Det där är förtal!
Oj blev du förolämpad 😉 rätt åt dig A cartoon character with glasses and a beard, wearing a white hat, giving a fist bump gesture.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Peter Lundin1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.