4 304 läst ·
19 svar
4k läst
19 svar
Säkringar Gänga 1 ?
Då har du en väldigt ovanlig centralD Dublin skrev:Vaddå "ovanlig" eller "ser nästan aldrig"? I den kattvind där jag i coronatider har min arbetsplats har jag denna UC som betjänar sovrummen på övervåningen. 1-fas, matad med TN-C, dvs endast två ledare. Dock är det bara tre säkringar som används. Troligen var konfigurationen en annan tidigare.
Men den ser jag varje dag om jag höjer blicken
[bild]
Det är inte många yrkesverksamma elektriker idag som någonsin i sitt liv sett en sådan
Var rädd om den, och om du någonsin skulle få för dig att byta ut den. Vilket gud förbjude att du gör, ta då kontakt med mig så lovar jag att den ska bli väl omhändertagen i stället för att skrotas
Tänk om jag hade vetat det för nåt år sedan - då uppdaterades centralen i vår lilla gäststuga och denna förpassades till skroten... Antar jag om nu inte elektrikern jag anlitade och som städade så fint tog med sig den hemU Uffe A skrev:Då har du en väldigt ovanlig central
Det är inte många yrkesverksamma elektriker idag som någonsin i sitt liv sett en sådan
Var rädd om den, och om du någonsin skulle få för dig att byta ut den. Vilket gud förbjude att du gör, ta då kontakt med mig så lovar jag att den ska bli väl omhändertagen i stället för att skrotas![]()
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Årtalet för centralen påmin första bild kan vara 1940 - eftersom vi hittat tidningspapper vid pansarrör till den centralen med det årtalet. Den andra har jag ingen aning om men den stugan är byggd 1905...
Det gjorde denne säkert han/hon skulle skämmas ifall den skrotadesD Dublin skrev:
Dina bilder på centralerna passar i tråden el arkeologi
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Klicka här för att svara