Hej! Vi har nyligen flyttat till ett hus. I morse när vi sannolikt hade igång både vattenkokare kaffebryggare och brödrost gick säkring nr 18. Nu går den inte att fälla tillbaks.
betyder det att säkringen är paj och behöver bytas? Hur gör man det och var köper man ny säkring? Eller ska jag tänka på nåt annat sätt?
jag har som ni märker ingen koll på el så om ni svarar får ni gärna lägga er på en mkt basal nivå. Typ som till ett barn.
betyder det att säkringen är paj och behöver bytas? Hur gör man det och var köper man ny säkring? Eller ska jag tänka på nåt annat sätt?
jag har som ni märker ingen koll på el så om ni svarar får ni gärna lägga er på en mkt basal nivå. Typ som till ett barn.
Prova att dra ut allt som är inkopplat på säkringen. d.v.s. vattenkokare, brödrost m.m försök sedan att vippa upp den. Detta är inget man byter själv om den är trasig, utan det kräver en elektriker.N Nattsmurf skrev:Hej! Vi har nyligen flyttat till ett hus. I morse när vi sannolikt hade igång både vattenkokare kaffebryggare och brödrost gick säkring nr 18. Nu går den inte att fälla tillbaks.
betyder det att säkringen är paj och behöver bytas? Hur gör man det och var köper man ny säkring? Eller ska jag tänka på nåt annat sätt?
jag har som ni märker ingen koll på el så om ni svarar får ni gärna lägga er på en mkt basal nivå. Typ som till ett barn.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 844 inlägg
Prova att fälla ned vippan helt innan du återställer den uppåt.
Klicka här för att svara

