Hej! Vi har nyligen flyttat till ett hus. I morse när vi sannolikt hade igång både vattenkokare kaffebryggare och brödrost gick säkring nr 18. Nu går den inte att fälla tillbaks.

betyder det att säkringen är paj och behöver bytas? Hur gör man det och var köper man ny säkring? Eller ska jag tänka på nåt annat sätt?

jag har som ni märker ingen koll på el så om ni svarar får ni gärna lägga er på en mkt basal nivå. Typ som till ett barn.
 
  • Elskåp med säkringar där säkring nummer 18 är nedtryckt och avaktiverad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
N Nattsmurf skrev:
Hej! Vi har nyligen flyttat till ett hus. I morse när vi sannolikt hade igång både vattenkokare kaffebryggare och brödrost gick säkring nr 18. Nu går den inte att fälla tillbaks.

betyder det att säkringen är paj och behöver bytas? Hur gör man det och var köper man ny säkring? Eller ska jag tänka på nåt annat sätt?

jag har som ni märker ingen koll på el så om ni svarar får ni gärna lägga er på en mkt basal nivå. Typ som till ett barn.
Prova att dra ut allt som är inkopplat på säkringen. d.v.s. vattenkokare, brödrost m.m försök sedan att vippa upp den. Detta är inget man byter själv om den är trasig, utan det kräver en elektriker.
 
Prova att fälla ned vippan helt innan du återställer den uppåt.
 
  • Gilla
hempularen och 1 till
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Prova att fälla ned vippan helt innan du återställer den uppåt.
TACK!!! jag kopplade ur allt, fällde ner och fällde upp. Nu är allt återställt.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg och 4 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.