10 225 läst ·
32 svar
10k läst
32 svar
Säkring av krypgrund mot möss och råttor - projekt Fort Knox
Såg det nu.D Dilato skrev:
Hm, den som kommer på en enkel manick som verkligen skrämmer bort råttorna utan att vi människor störs - lär bli miljonär.
Får väl ge mig på att krypa runt och täta så gott det går, med vetskapen att dom rackarna bara gräver nya gångar.
Jag har kört med Repello i husgrunden under ca 1.5 vecka och hittills har inga råttor eller möss gjort sig synliga.sysmali skrev:
Dagarna innan jag satte upp dessa markerade hunden kring golvlisterna men det gör den inte längre. Och de har slutat gräva hål längs med husgrunden, vilket var en daglig aktivitet att täppa igen.
Får se om det funkar över tid eller inte men hittills verkar det faktiskt som att det funkar.
Vilka imponerande och ambitiösa lösningar ni har hittat på! Vi har också problem med råttor som gräver sig in i krypgrunden, Anticimex har varit här och placerat ut fällor och gift, men råttorna uppehåller sig fortfarande. Tidigare husägare har försökt fylla igen de grävda tunnlarna med hönsnät och cement, men råttorna har såklart bara grävt nya hål precis bredvid, så jag antar att nästa steg för oss är att försöka gräva ned ett nät så att de inte kan ta sig in lika lätt.
Jag tror att råttorna än så länge bara har grävt sig in längs en och samma yttervägg, så då skulle man kanske börja där och se om det hjälper. Det som gör det lite trixigt är att det är under verandan, så att gräva där under kan bli trixigt utan att först riva lite av verandan.
Jag tror att råttorna än så länge bara har grävt sig in längs en och samma yttervägg, så då skulle man kanske börja där och se om det hjälper. Det som gör det lite trixigt är att det är under verandan, så att gräva där under kan bli trixigt utan att först riva lite av verandan.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden