R RolfoHelena skrev:
Mina möss gjorde det 😊
Har sett tips på att blanda i järnfilspån eller svarv spån. Det gillar dom inte tydligen men jag har inte testat själv

• Gilla
RolfoHelena
  • Laddar…
N Nuklid skrev:
Kan man få se ett foto sv slutresultat?
Ska leta i fotogalleriet, men flyttade för något år sedan så kan inte ta något nytt. Googlade nu på "Kullersten vid husgrund" och fick en massa träffar. Mitt slutresultat liknar detta:

Kullersten framför husgrund med grusgång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
RolfoHelena och 3 till
  • Laddar…
Man är det ett problem med möss i krypgrunden?

• Gilla
Omogen
  • Laddar…
C
Ulltand Ulltand skrev:
I mitt fall hittar de "alltid" någon väg in i huset från grunden, så jag försöker iallafall hålla dem ute därifrån.

• Gilla
Ulltand och 2 till
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Om du har kabel och rörgenomföringar, ja. Annars är det inga problem.

• Gilla
Ulltand
  • Laddar…
TRJBerg
D digitalni skrev:
Om du har kabel och rörgenomföringar, ja. Annars är det inga problem.
Kan de inte gnaga sig igenom blindbotten?

Tobbe.A
Jag och grannen hade nyss besök av Anticimex pga råttor i krypgrunden. Då det är konstaterat att de gräver sig in via gruset vid grundmuren så fick tips att lägga rostfritt stålnät på utsidan, en bit upp på grundmuren, en bit ner och ut, sedan fylla på med mer grus. Då ska de ge upp. Det är som TS gjort, men på utsidan helt enkelt. Maskorna på nätet är ca 4,5 mm.

Vi skulle även täta alla rörgenomföringar med stålull, ifall någon råtta/mus tar sig in.

• Gilla
digitalni
  • Laddar…
Jag köpte ett metallnät med maskstorlek 13*13mm och tråd Ø1,05 och monterade under komposten. Råttorna har tuggat bort stora delar av det efter ett antal år för att utöka sin boyta:-) Behövs nog en mkt kraftigare dimension än så

• Wow
TRJBerg
  • Laddar…
S S Anders Hult skrev:
Fogskum/fogspray är det också bra att använda. Råttor och möss gillar inte att tugga i det.
Stålull fungerar bra på vissa ställen. Inte heller det är trevligt för råttor och möss att tugga sig igenom.

Någon här som hört något om att använda lekakulor mot möss? Jag har fått höra att det ska vara avskräckande och funderar på om det är sant

Purre
N Nuklid skrev:
Någon här som hört något om att använda lekakulor mot möss? Jag har fått höra att det ska vara avskräckande och funderar på om det är sant
Dom har svårt att gräva i det då det hela tiden rinner undan för dom. Att göra en gång går inte då.

• Gilla
Nuklid
  • Laddar…
sysmali
Har någon med lyckat resultat fått bort råttor från krypgrund med någon typ av elektroniska skrämmor?

sysmali sysmali skrev:
Har någon med lyckat resultat fått bort råttor från krypgrund med någon typ av elektroniska skrämmor?

Men den här är magisk!

sysmali
D Dilato skrev:
[media][media][media][media]

Men den här är magisk!
[media]
Tack för länkarna👍

Utan att ha sett avsnitten anar jag dom inte fungerar?

• Gilla
digitalni
  • Laddar…
sysmali sysmali skrev:
Tack för länkarna👍

Utan att ha sett avsnitten anar jag dom inte fungerar?
Det funkar inte, mössen sitter typ precis bredvid skrämmorna utan att bry sig..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.