Hej!

Fick i veckan hem en leverans av lådfronter till vårt Vedum-kök. Upptäckte nu i helgen att det saknas pluggar till fästet. Har letat runt bland olika byggvaruhus men har inte hittat något som passar. Är det någon som har någon idé? Bifogar två bilder av pluggen, den ca 12mm på höjden och 10 mm diameter.

Tack på förhand!
Vit plugg på marmorerad grå yta, ca 12mm höjd och 10mm diameter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit plastplugg på köksbänk, cirka 12mm hög och 10mm bred.
Skapa konto

Ring Vedum och klaga.

ricebridge ricebridge skrev:
Ring Vedum och klaga.
Det första jag gör imorgon bitti..

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
L LasseJoensson skrev:
Hej!

Fick i veckan hem en leverans av lådfronter till vårt Vedum-kök. Upptäckte nu i helgen att det saknas pluggar till fästet. Har letat runt bland olika byggvaruhus men har inte hittat något som passar. Är det någon som har någon idé? Bifogar två bilder av pluggen, den ca 12mm på höjden och 10 mm diameter.

Tack på förhand!
[bild] [bild]
Hej! Jag förstår att detta var länge sen men kom du ihåg hur man använder pluggarna? Har också fått dem av Vedum kök men vågar inte hamra dem direkt i hålet. Tack!

Hej! Jag har samma dilemma. Fått hem pluggar men vågar ej hamra de direkt i, hur löste du det till slut?

Yes kollat där men står inget om hur plast pluggarna ska sättas i de förborrade hålen... känns tajt att få i dem och vill inte riskera att de spricker upp..

P
Är det plugg till fästena? Parvis. 2st. Då brukar våld krävas ja. Hammare
Är det till "armarna" på större lådor så finns det nog beskrivet brukar vara något vinklande

P.Öberg skrev:
Är det plugg till fästena? Parvis. 2st. Då brukar våld krävas ja. Hammare
Är det till "armarna" på större lådor så finns det nog beskrivet brukar vara något vinklande

• Två borrade hål i en vit plast- eller träskiva, det ena med en infälld plastplugg.
    Skapa konto
Fick lösa det med våld dvs hammare användes, dock sprack det upp en del runt om som jag befarade, ngn idé hur detta kan undvikas för resten av plugarna eller är det kanske bara att köra på?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.