Jag fick kämpa en del för o få loss den, och nu kan jag inte få den på plats igen
Jag är rädd att jag har sönder plasten om jag tar i?

• Avloppsbrunn med en löstagen gummipackning bredvid, omgiven av kakel och rostfri metall.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rickard.
Du kan testa smörja gummit med handdiskmedel, det brukar hjälpa.

Rickard. Rickard. skrev:
Du kan testa smörja gummit med handdiskmedel, det brukar hjälpa.
Provat det, men problemet är att jag inte får grepp och snurra ner den. Den övre fyrkantiga delen roterar, fritt, fattar inte ens vad poängen är med det? 😂
Den nedre delen är för tunn att få grepp om, skruva och trycka ner med samtidigt.

• Vit plastdel med fyrkantigt fäste på kakelgolv, svårt att greppa och snurra ner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Yvonne Westberg Yvonne Westberg skrev:
Provat det, men problemet är att jag inte får grepp och snurra ner den. Den övre fyrkantiga delen roterar, fritt, fattar inte ens vad poängen är med det? 😂
Den nedre delen är för tunn att få grepp om, skruva och trycka ner med samtidigt.
Det är säkert en expanderdyvika som när du drar åt fyrkantiga skruven gör gummiringen större.

Lossa den helt, tryck ner den så gummiringen lossnar, då blir den mindre och får plats i hålet.

D Dilato skrev:
Det är säkert en expanderdyvika som när du drar åt fyrkantiga skruven gör gummiringen större.

Lossa den helt, tryck ner den så gummiringen lossnar, då blir den mindre och får plats i hålet.
Ja! Det låter troligt. Men det händer inget när jag snurrar fyrkanten mer än att den sista vita delen efter gummit också snurrar?

Ja! Det låter troligt. Men det händer inget när jag snurrar fyrkanten mer än att den sista vita delen efter gummit också snurrar?
Du får se till att den vita koniska plasten i centrum separerar från gummiringen med lite våld, den har väl klibbat fast lite .

D Dilato skrev:
Du får se till att den vita koniska plasten i centrum separerar från gummiringen med lite våld, den har väl klibbat fast lite .
Nej fyrkanten satt fast i bottenplattan så den gängade inte, lite våld löste det 👍🏻tack snälla för hjälpen!

D Dilato skrev:
Men nu när jag satte dit pluggen rinner inte vattnet undan när jag spolat toan igen? Så fort jag tog ur proppen rann vattnet bort.
Jag rensade ett stopp med rensband och allt flöt på tills jag satte i pluggen.

Düsseldorff
Då har du fortfarande stopp.

Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Då har du fortfarande stopp.
Ok, så rensbandet igen. Och även om det rinner som det ska utan plugg så är jag inte helt säker på att stoppet är borta förrän jag testat med pluggen i?

Jag är förstagångsrörmokare så tack för tålamod och svar 😅

• Gilla
Düsseldorff
  • Laddar…
Düsseldorff
Ok, så rensbandet igen. Och även om det rinner som det ska utan plugg så är jag inte helt säker på att stoppet är borta förrän jag testat med pluggen i?

Jag är förstagångsrörmokare så tack för tålamod och svar 😅
Det låter som att du har halvstopp i röret. När du sätter tillbaka pluggen kan luften inte komma ut och det rinner dåligt. Tänk en petflaska som är full med vatten. När du vänder den upp och ner finns ingenstans för luften att ta vägen, det rinner långsamt. Prova rensa rören igen.

• Gilla
Yvonne Westberg
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.