Skip6711 Skip6711 skrev:
[bild]
Den här har jag lovat att lämna tillbaka när de börjar komma och gå i tid. Togs som pant någongång -88 och har inte sett någon förbättring sedan dess...
Det går som tåget och det kommer som ett brev på posten kan väl bara användas ironiskt idag.

• Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Det går som tåget och det kommer som ett brev på posten kan väl bara användas ironiskt idag.
Vill du beskriva någonting osäkert så fungerar det ypperligt

• Gilla
Bitterhetsakademin
  • Laddar…
hsd
T Thomas_Blekinge skrev:
Skalan sträcker sig från 9H till 9B, men vanligast är väl mellan 3H och 2 B.
[länk]
Beror på vad man skriver på

C
B Bitterhetsakademin skrev:
Något många inom Coop antagligen vill glömma
Är de överhuvudtaget verksamma inom järn/bygg/trädgård idag?
Detta ständiga velande och omstrukturerande som pågått några decennier äter väl upp verksamheten inifrån kan man tänka sig(?)

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Är de överhuvudtaget verksamma inom järn/bygg/trädgård idag?
Detta ständiga velande och omstrukturerande som pågått några decennier äter väl upp verksamheten inifrån kan man tänka sig(?)
Någon hyllmeter med lite handverktyg och ytterligare någon med elartiklar är allt vad som finns kvar. En gång i tiden hade de större affärerna en välfylld avdelning för bygg och trädgård, även stort sortiment av vitvaror. I dag är Coop sedan länge på nedgång och ligger oftast högt i pris. Vill man ha enklare verktyg får det bli Lidl numera.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Maria T
Keiller Keiller skrev:
Apropå pennor, hur många har glömt bort komma ihåg att ni nån gång varit i besittning av stöldgods, i formen av t.ex pennor eller andra begärliga föremål?

[bild]
På mina står det Tillhör Televerket...

Maria T Maria T skrev:
Menar du inte "på Televerkets"? 😂😂😂

• Haha
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Alfredo Alfredo skrev:
Menar du inte "på Televerkets"? 😂😂😂
Begriper inte vad du menar.

• Haha
  • Gilla
possum77 och 1 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Begriper inte vad du menar.
Du låter som jag gjorde på den tiden då tullarna på Arlanda rotade bland flaskorna i mina väskor.

Maria T
Alfredo Alfredo skrev:
Du låter som jag gjorde på den tiden då tullarna på Arlanda rotade bland flaskorna i mina väskor.
Allvarligt, jag hajjar inte vad "på Televerkets" skulle innebära. Du får gärna förklara ditt skämt.

Maria T Maria T skrev:
Borde vara:

Maria T Maria T skrev:
På Televerkets står det Tillhör Televerket...

• Haha
  • Gilla
  • Älska
lars_stefan_axelsson och 3 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Allvarligt, jag hajjar inte vad "på Televerkets" skulle innebära. Du får gärna förklara ditt skämt.
Du skrev "på mina". Besittning brukar i och för sig "anses" vara halva äganderätten men där bör vi kanske nöja oss? 😉

Maria T
useless useless skrev:
Borde vara:
Alfredo Alfredo skrev:
Du skrev "på mina". Besittning brukar i och för sig "anses" vara halva äganderätten men där bör vi kanske nöja oss? 😉
mmmmm, tack, ja efter 40 år så känns de verkligen som mina (ibland tarvas en förklaring).

Maria T Maria T skrev:
ja efter 40 år så känns de verkligen som mina (ibland tarvas en förklaring).
Jag tror du kan vara lugn. Risken är nog tämligen låg att Televerket knackar på dörren och vill ha tillbaka dem. 😂

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
hsd
Keiller Keiller skrev:
Apropå pennor, hur många har glömt bort komma ihåg att ni nån gång varit i besittning av stöldgods, i formen av t.ex pennor eller andra begärliga föremål?

[bild]
Jag har en sådan som det står :
har tillhört statsverket

• Haha
lars_stefan_axelsson och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.