1 646 734 läst ·
14 726 svar
1647k läst
14,7k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 838 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 838 inlägg
Jag har en exakt sådan, ärvd av farfar, men med blyertsstift 0.7 eller 0.9 som man vrider fram genom att rotera nedre delen av pennan. Ganska ovanlig enligt Ballograf 😎😎😎Keiller skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 905 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 905 inlägg
Man gör ju gärna det.
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 357 inlägg
Vi brukar skicka julkort.
Men nuförtiden är frimärkena den dyraste posten i skickandet, att få egna julkort utskrivna kostar tillsammans med kuvertet mindre än frimärket 😢
Men nuförtiden är frimärkena den dyraste posten i skickandet, att få egna julkort utskrivna kostar tillsammans med kuvertet mindre än frimärket 😢
Och vid årsskiftet höjs väl portot i vanlig ordning, ju högre porto desto färre brev och så vidare. Ett knep är att få tag i rabattfrimärken som gäller för 100 grams brev inom Norden med obegränsad giltighet.13th Marine skrev:
Köpte själv 240 sådana från en dansk firma för 750 kronor häromåret så det blir en bra besparing. Sänder brev till Finland för tre kronor medan ordinarie porto är 44:-.
Kanske inte alls bekant för de flesta. Men jag kommer ihåg. Jag har återskapat originaloggan som vektorgrafik från en lågupplöst bild jag hittade på nätet. Ja man har konstiga hobbies.
Blev uppköpta på 90 talet av nåt större bolag, sen blev väl det bolaget uppköpt och skulle inte förvåna mig om även det blev uppköpt i sin tur....
e: Gud vad jag vill ha en kinuskipuck nu.
Blev uppköpta på 90 talet av nåt större bolag, sen blev väl det bolaget uppköpt och skulle inte förvåna mig om även det blev uppköpt i sin tur....
e: Gud vad jag vill ha en kinuskipuck nu.
Redigerat: