1 749 212 läst ·
15 770 svar
1749k läst
15,8k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 207 inlägg
Dessa finns fortfarande, köpte två stycken till jobbet för något år sedan. Minns hur jag som barn satt och skrev med en sån medan mamma stod i kön på posten för att betala räkningar 😊B Bitterhetsakademin skrev:
Tack och lov har jag full tillgång till vårt kontorsförråd. Tar jag något så skriver jag upp ansvarsnummer för vad jag tar ut. Hittade vad jag skulle ha men letade runt lite till. Hittade askar med blyertsstift 0,5 och 0,7 osäker på HB grad. Jag har nog inte använt lösa blyertsstift på 20 år.
Pennor med lösa bjyertsstift är det jag använder dagligen. Skönt att slippa vässa.
Medlem
· Blekinge
· 12 244 inlägg
Dagligen här. Ska det bli lite festligare så åker reservoirpennan fram. Montblanc eller Pelikan, finns några andra till.T Tovan skrev:
I Tyskland börjar skolbarnen att använda bläckpennan (med bläckpatron) ungefär i trean. Mycket nyttigt för utveckling av finmotorik och en läsbar skrivstil. Hjälpte dock inte mycket hos mig.
Det talas alltmer om att skolbarnens finmotorik försämras och det förklaras med att barnen inte längre får skriva för hand och att den mesta undervisningen sker via skärmar. Skrivning tränar koordinationen och handen är den del av kroppen som har flest kopplingar till hjärnan så att tränas att göra komplicerade rörelser ger en mängd positiva resultat. I ett radioinslag häromdagen sades det att det är så illa att många av barnen inte ens känner skillnad mellan ett grovt och fint sandpapper.
Fast ofta gratis för mottagaren, den används ju ofta som presentreklam av mer kvalitetsmedvetna företag. Har sådana från nittiotalet och då har företaget fått exponera sitt varumärke oräkneliga gånger så prisvärd marknadsföring för dem.Johan Gunverth skrev:
Vad som drar ner varumärket för företag är odugliga reklamartiklar som inte fungerar utan kastas omgående, dessa är motsatsen och hänger ofta med i årtionden.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 207 inlägg
Något många inom Coop antagligen vill glömma, deras storslagna satsning på ett eget varumärke för verktyg under namnet Kellen.
Egentligen inget fel på varorna men kunderna svek och det lades ner efter kort tid och slutade med utförsäljning till vansinnigt låga priser, multiverktyget på bilden kostade sju kronor.😀
Egentligen inget fel på varorna men kunderna svek och det lades ner efter kort tid och slutade med utförsäljning till vansinnigt låga priser, multiverktyget på bilden kostade sju kronor.😀
HB är väl en hårdhetsgrad...? Mellan 1H och 1B om jag inte missminner mig...T Tovan skrev:
Medlem
· Blekinge
· 12 244 inlägg
Skalan sträcker sig från 9H till 9B, men vanligast är väl mellan 3H och 2 B.T Testarn skrev:
https://de.wikipedia.org/wiki/Bleistift