1 646 883 läst ·
14 726 svar
1647k läst
14,7k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Det är inte som förr då Aina samlade ihop Tage Erlanders pennor med texten tillhör statsverket för att återlämna dem efter hans bortgång.
Jag fastnade i en hemgångskontroll/utpasseringskontroll en gång för länge sedan. Jag erkände på stört, kontrollantens leende försvann kvickt när han insåg att det handlade om en pennaKeiller skrev:
Ja, det där med arbetsplatskleptomani är ett intressant kapitel. I synnerhet bland statsanställda verkar det varit "vedertaget" att kunna förse sig privat i kontorsmaterialförråden. Idag har man förstått att det är fruktkorgarna på kontoren som är villebrådet, och då tydligen i synnerhet bananerna. 😳
Vi har ju fallet med den välavlönade nämndemannen i tingsrätten som blev tagen på bar gärning då han snattade toapapper från jobbet,😆 Bananerna är bortstädade från Regeringskansliet för att inte utlösa akut bananfobi.C cpalm skrev:Ja, det där med arbetsplatskleptomani är ett intressant kapitel. I synnerhet bland statsanställda verkar det varit "vedertaget" att kunna förse sig privat i kontorsmaterialförråden. Idag har man förstått att det är fruktkorgarna på kontoren som är villebrådet, och då tydligen i synnerhet bananerna. 😳
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 695 inlägg
Finns sådana här hemma. Äkta Göteborgspenna tidigare tillhörande Skatteverket. 😎Keiller skrev:
Tillverkas fortfarande i sin helhet Sverige, men numera i Filipstad. Världens bästa kulpenna!
Ballografpennan är klassisk och har hängt med i 65 år sen den designades av Wolfgang Schweizer. Har även införlivats i MOMA:s samlingar. Föredrar den framför min tjugo gånger dyrare Mont Blanc, de är slitstarka och patronerna räcker en evighet.
Medlem
· Blekinge
· 11 695 inlägg
Länk från Ballograf:
https://www.ballograf.se/produkt/ballograf-epoca-p-luxe/
De vi har på jobbet är mellanblå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.ballograf.se/produkt/ballograf-epoca-p-luxe/
De vi har på jobbet är mellanblå.
De som köpts av myndigheter är dessutom mäkta på patronen att de är arkivsäkra.