1 750 054 läst ·
15 782 svar
1750k läst
15,8k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Kollade nu! Intressant! De verkar ha extra hög kvalitet på råvarorna och 129 kr är ett bra pris. Inte dyrare där än på andra ställen med bra kvalitet.RoTe skrev:
Fri påfyllning av dryck.
Dånken och hamburgare för 15 kr är bara ett skämt. Skit in-skit ut och det blir billigt. Köttet påminner om en seg skosula.
Saker som fanns förr: Matställen som lagade från färska råvaror!
Redigerat:
Vadå 129? 179 för en riktig burgare sen 79 för en pommes och 49 för en läsk!L L Jan skrev:Kollade nu! Intressant! De verkar ha extra hög kvalitet på råvarorna och 129 kr är ett bra pris. Inte dyrare där än på andra ställen med bra kvalitet.
Fri påfyllning av dryck.
Dånken och hamburgare för 15 kr är bara ett skämt. Skit in-skit ut och det blir billigt. Köttet påminner om en seg skosula.
Saker som fanns förr: Matställen som lagade från färska råvaror!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skrev jag att det räcker att vinet är alkoholhaltigt två gånger? Inom ironiparenteser?Nötegårdsgubben skrev:
Det var nog en gång för mycket,i så fall. Kan du peka på de båda texterna så att jag lär mig att inte vara övertydlig till nästa gång?
Kan du visa att det är fel i sak?Nötegårdsgubben skrev:
Lighten up! Lite skämt gör diskussionen trevligare. Det var inte ett försvar av systemets påverkan på utbudet, f.ö.Nötegårdsgubben skrev:
Jag gratulerar till din expertis som sommelier och ölkännare. Själv är jag inte alls lika välutbildad inom de områdena.Nötegårdsgubben skrev:
Jag brukar f.ö. fråga personalen till råds även på ICA och COOP ibland.
Vad är det du tror att jag inte har åsikter om? Jag tycker nog att jag har uttryckt en hel del åsikter i den här diskussionen.Nötegårdsgubben skrev:
Försvarar och försvarar. Jag tycker helt enkelt att Systembolaget fungerar ganska bra (för mig!). Det återstår att visa att alternativen som kan ersätta Systembolaget kommer att fungera lika bra. Om de gör det så har jag inget intresse av att "försvara" Systembolaget.Nötegårdsgubben skrev:
Det är jättebra att EU har sparkat på Systembolaget så att det fungerar bättre. Varför är det i din sista mening uppenbart?Nötegårdsgubben skrev:
Redigerat:
Jag är å andra sidan inte så road av den sortens turism, men to each her own, som man brukar säga.L lat skrev:
Det är mycket bekvämare att handla hemma vid datorn än att ta bilen till flera olika butiker för att leta rätt på var det man vill ha finns. Ja, det går ofta att ta reda på lagerstatus på butikernas webbsidor, men då kan man ju lika gärna beställa där och då istället för att göra en resa. Jag inser att det finns undantagsfall då man faktiskt vill titta på grejerna i verkligheten innan man köper dem, men för mig är det ett litet fåtal.L lat skrev:
Redigerat: