1 750 050 läst ·
15 782 svar
1750k läst
15,8k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 704 inlägg
För mig är det en smidighetsfråga, kan packa allt direkt i kassarna som jag vill ha det. Bara att betala och gå ut.Intet skrev:
Men visst, nu beställer jag istället oftast för hämtning, så jag har snarare skapat jobb åt den som plockar mina varor.
Det borde du också göra om du är mån om att sysselsätta folk
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 245 inlägg
Håller med! All försäljning borde ske över disk. Bort med det förhatliga självplocket som stjäl arbeten från rejäla ungdomar och inte sällan leder till minskad social interaktion också.Intet skrev:
Ropen skalla, butiksjobb åt alla!
Innehållsförteckning: Innehåller spår av ironi.
Beställer hem ibland. Hämtar på plats, likaså samt resten betalar jag via vanlig kassa.13th Marine skrev:
Då och då, försöker någon affärsanställd få mig att skanna och då svarar jag. -Nej tack. Jag vill inte göra dig arbetslös! Det går aldrig hem, för svaret blir -"Nejdå. Jag blir inte av med jobbet, utan får istället mer tid att hjälpa kunder i butiken". Enfaldiga människa, tänker jag.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 704 inlägg
Varför beställer du inte hem varje gång?Intet skrev:
Beställer hem ibland. Hämtar på plats, likaså samt resten betalar jag via vanlig kassa.
Då och då, försöker någon affärsanställd få mig att skanna och då svarar jag. -Nej tack. Jag vill inte göra dig arbetslös! Det går aldrig hem, för svaret blir -"Nejdå. Jag blir inte av med jobbet, utan får istället mer tid att hjälpa kunder i butiken". Enfaldiga människa, tänker jag.
Nu förvägrar du ju både plockaren och chauffören ett arbete 😉
Willys självscanning med mobilen slår allt, fantastisk uppfinning, inga köer överhuvudtaget 👍
Japp som när man i ungdomen besökte systembolaget där de mest frekventa var under disken, en "halv böj", det är väl inte glömt! Men det finns fortfarande några av dessa butiker med de starkare varorna "över" disk. övrigt är självplock dock inte självskanning. Har en sådan butik på en resväg vi rätt ofta använder.Nötegårdsgubben skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 704 inlägg
Det är bara att gratulera. Mina grönsaker är jag lite kinkig med, så ett kilo tomater kan komma hem i formen, delikata eller oätbara. Därför köper jag de själv så jag kan både känna och lukta på de och alla andra. En annan nackdel med att få det plockat är att jag missar röda prislappar eller annan vara dom på plats ser mer lockande ut.13th Marine skrev:
Se där! Nu är vi nästan tillbaka till ämnet.A AndersS skrev:Japp som när man i ungdomen besökte systembolaget där de mest frekventa var under disken, en "halv böj", det är väl inte glömt! Men det finns fortfarande några av dessa butiker med de starkare varorna "över" disk. övrigt är självplock dock inte självskanning. Har en sådan butik på en resväg vi rätt ofta använder.
Man tog en nummerlapp, gissade lite på väntetiden och gick eventuellt ut för att uträtta ett annat ärende medan man väntade. Om det var skitväder brukar jag dock hellre stanna kvar i butiken medan jag väntade, och tittade lite på skyltexemplaren av butikens alla(?) varor.
Nummerlapp, vad är det för nymodighet?!?P pmd skrev:Se där! Nu är vi nästan tillbaka till ämnet.
Man tog en nummerlapp, gissade lite på väntetiden och gick eventuellt ut för att uträtta ett annat ärende medan man väntade. Om det var skitväder brukar jag dock hellre stanna kvar i butiken medan jag väntade, och tittade lite på skyltexemplaren av butikens alla(?) varor.
Alla jag snackat med på mina lokala snabbköp menar att kassa tjänst är rullande å de nu mer tid å till logistik, sätta ut varor i butik etc. Ingen blev arbetslös. Sen är det ändå alltid en börs till hands för hjälp: rutinkontroll mmIntet skrev:
Nummerlapp e endå ett relativt modernt påfund.P pmd skrev:Se där! Nu är vi nästan tillbaka till ämnet.
När jag först fick handla så gällde det att välja rätt kö.
6 kassor öppna. 7-8 pers i varje kö. Snabbscanning av personligheter i kön innan man valde. var det typer som ville diskutera vilket vin som passade till andbröst eller bara ha ett flak Preppens, en Beyaz eller Tirnave etc.