1 749 958 läst ·
15 782 svar
1750k läst
15,8k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Tjena samlar på gamla fyrverkerier och undrar om du har dessa kvar. Kontakta mig gärna.K knipo skrev:Nu föll nostalgibilan.
Gick ned o kollade i källaren.
Tog lite bilder på delar av lagret.
[bild] [bild]
[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Den lilla fyrkantiga med snöre runt som heter ”special” är det ett fruktansvärt tryck i!
Sist jag smällde en sådan gick ett billarm fast den var flera meter bort!
Undrar om det inte är blyazid i den.
Med den kraften o det vita skenet när den small får mig att misstänka det.
Den sista bilden är ett GAMMALT nödbloss.
Trähandtag o plåntändning.
Har ännu mer mög i skåpet.
Hexehylen är totalt livsfarliga. De flyger runt helt okontrollerat o tjuter som fan.
Minns att det fanns ”ulvehyl” med förr. Har för mig att det ligger en låda någonstans.
Man tutade till Danmark o köpte lådor med ”hyl”.![]()
MVH Freddy Persson
Jepp samlar ju sen många år tillbaka. Skickar ett pmA Argastesnickaren skrev:
skicka gärna meddelande till mig. Samlar nämligenBlodsoppen skrev:
där har du en ask som jag saknar till min samlingBlodsoppen skrev:
Ibland är det kö även till självscanningen också, men inte lika ofta och inte lika lång kö som till de bemannade kassorna förstås. Man behöver dock ibland trängas med andra kunder ute i butiken också [*]. Under covid-19-pandemin var det mindre lockande, så jag gick över till att få varor hemkörda. Det är mycket bekvämt och jag har vant mig vid det, så det kommer jag nog inte att ändra på i första taget.D Dilato skrev:
[*] Som en Youtubevideo jag såg ikväll uttryckte en liknande situation: Social niceties such as thank you, you're welcome, please, as well as the concept of personal space are all precious commodities, so we don't use them too often.
Ok, här runt där jag bor i sydskåne inom en 5-mils radie finns det bara en uppsjö av kvantum, supermarket och Maxi, alla med självscanning.useless skrev:
Skulle det mot förmodan finnas en nära någonstans skulle jag hoppa över den eftersom den inte är nära mig.
NU föredrar jag ju Willys men jag handlar också på Ica och Coop, men alltid med självscanning.
Fördelen med att handla i butik är alla erbjudanden man annars missar..svinn smart, tillfälliga partier mm .
Varken min närmsta kommunistbutik eller min närmsta ICA har självscanning. ICAn kommer aldrig skaffa den vet jag. Har använt en självscanning en gång på Cirkel K där man la upp alla varor samtidigt och det var klart, leka kassörska och inte få betalt för det är inget jag sysslar med. Har faktiskt provat en gång då det var kö till kassan i en Kommunistbutik, men den scanningen fick jag inte igång och fick lomma tillbaka till kassakön.D Dilato skrev:
Stölderna är högre i dessa och därför finner ni dom inte överallt. Mycket filmer på nätet där folk visar hur de scannar var tredje vara och liknande...
https://www.svenskhandel.se/nyheter/nyhet/arliga-kunder-drabbas-nar-stolderna-okat
Ja. Det är för mig obegripligt hur man kan fås att jobba gratis och samtidigt göra en ung lågutbildad arbetslös.Tokslut skrev:
Varken min närmsta kommunistbutik eller min närmsta ICA har självscanning. ICAn kommer aldrig skaffa den vet jag. Har använt en självscanning en gång på Cirkel K där man la upp alla varor samtidigt och det var klart, leka kassörska och inte få betalt för det är inget jag sysslar med. Har faktiskt provat en gång då det var kö till kassan i en Kommunistbutik, men den scanningen fick jag inte igång och fick lomma tillbaka till kassakön.
Stölderna är högre i dessa och därför finner ni dom inte överallt. Mycket filmer på nätet där folk visar hur de scannar var tredje vara och liknande...
[länk]
Alla förlorar. Förutom ägaren.