C
4774 4774 skrev:
jag vet att Kizz hade en turne med någon effekt av 3D.
Kiss 3D-turné var dock faktiskt så sent som 98-99. Med polariserade glasögon så att det blev i färg också. 🙂

• Gilla
4774
  • Laddar…
4774
C cpalm skrev:
Kiss 3D-turné var dock faktiskt så sent som 98-99. Med polariserade glasögon så att det blev i färg också. 🙂
Är inte något fan men tvivlar inte en sekund på att du har rätt 😀.

K knipo skrev:
Nu föll nostalgibilan.
Gick ned o kollade i källaren.
Tog lite bilder på delar av lagret.:cool:
[bild] [bild]
[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]

Den lilla fyrkantiga med snöre runt som heter ”special” är det ett fruktansvärt tryck i!
Sist jag smällde en sådan gick ett billarm fast den var flera meter bort!
Undrar om det inte är blyazid i den.
Med den kraften o det vita skenet när den small får mig att misstänka det.

Den sista bilden är ett GAMMALT nödbloss.
Trähandtag o plåntändning.
Har ännu mer mög i skåpet.
Hexehylen är totalt livsfarliga. De flyger runt helt okontrollerat o tjuter som fan.
Minns att det fanns ”ulvehyl” med förr. Har för mig att det ligger en låda någonstans.
Man tutade till Danmark o köpte lådor med ”hyl”.:D
Tjena samlar på gamla fyrverkerier och undrar om du har dessa kvar. Kontakta mig gärna.
MVH Freddy Persson

A Argastesnickaren skrev:
Fler än jag som sparat till kommande generationer;)[bild]
Jepp samlar ju sen många år tillbaka. Skickar ett pm

Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Jag får nog kolla i min låda med. Imponerande lager ni har
skicka gärna meddelande till mig. Samlar nämligen

Jag får nog kolla i min låda med. Imponerande lager ni har
skicka gärna meddelande till mig. Samlar nämligen
Ett litet urval av min skatt till eftervärlden:geek:
där har du en ask som jag saknar till min samling

Lite från samlingen. Skulle ni hitta något i era gömmor. Kontakta mig gärna. Samlar sen 15 år tillbaka. MVH Freddy

• Olika förpackningar av smällare och fyrverkerier såsom "Kina Skott" och "Kina Special" ligger utlagda på ett golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Dessutom slipper jag trängas med folk.
Jag har ALDRIG behövt trängas i en vanlig kedjebutik ...typ Willys, Coop, Ica...

P
D Dilato skrev:
Jag har ALDRIG behövt trängas i en vanlig kedjebutik ...typ Willys, Coop, Ica...
Du kanske besöker snabbköp under tider då få andra är där? Jag handlade oftast på den lokala ICA-butiken på väg hem från jobbet och då var det mycket sällan det fanns en kassa utan kö.

P pmd skrev:
Du kanske besöker snabbköp under tider då få andra är där? Jag handlade oftast på den lokala ICA-butiken på väg hem från jobbet och då var det mycket sällan det fanns en kassa utan kö.
Kassa, Ica?
Självscanning har väl alla Ica sedan låång tid .
Nix kö.

• Gilla
kisumisu
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Inte våran lokala ICA nära.

P
D Dilato skrev:
Kassa, Ica?
Nix kö.
Ibland är det kö även till självscanningen också, men inte lika ofta och inte lika lång kö som till de bemannade kassorna förstås. Man behöver dock ibland trängas med andra kunder ute i butiken också [*]. Under covid-19-pandemin var det mindre lockande, så jag gick över till att få varor hemkörda. Det är mycket bekvämt och jag har vant mig vid det, så det kommer jag nog inte att ändra på i första taget.

[*] Som en Youtubevideo jag såg ikväll uttryckte en liknande situation: Social niceties such as thank you, you're welcome, please, as well as the concept of personal space are all precious commodities, so we don't use them too often. :)

• Haha
Testarn och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Inte våran lokala ICA nära.
Ok, här runt där jag bor i sydskåne inom en 5-mils radie finns det bara en uppsjö av kvantum, supermarket och Maxi, alla med självscanning.

Skulle det mot förmodan finnas en nära någonstans skulle jag hoppa över den eftersom den inte är nära mig.
NU föredrar jag ju Willys men jag handlar också på Ica och Coop, men alltid med självscanning.
Fördelen med att handla i butik är alla erbjudanden man annars missar..svinn smart, tillfälliga partier mm .

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Kassa, Ica?
Nix kö.
Varken min närmsta kommunistbutik eller min närmsta ICA har självscanning. ICAn kommer aldrig skaffa den vet jag. Har använt en självscanning en gång på Cirkel K där man la upp alla varor samtidigt och det var klart, leka kassörska och inte få betalt för det är inget jag sysslar med. Har faktiskt provat en gång då det var kö till kassan i en Kommunistbutik, men den scanningen fick jag inte igång och fick lomma tillbaka till kassakön.

Stölderna är högre i dessa och därför finner ni dom inte överallt. Mycket filmer på nätet där folk visar hur de scannar var tredje vara och liknande...

https://www.svenskhandel.se/nyheter/nyhet/arliga-kunder-drabbas-nar-stolderna-okat

• Haha
  • Gilla
kisumisu och 1 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Varken min närmsta kommunistbutik eller min närmsta ICA har självscanning. ICAn kommer aldrig skaffa den vet jag. Har använt en självscanning en gång på Cirkel K där man la upp alla varor samtidigt och det var klart, leka kassörska och inte få betalt för det är inget jag sysslar med. Har faktiskt provat en gång då det var kö till kassan i en Kommunistbutik, men den scanningen fick jag inte igång och fick lomma tillbaka till kassakön.

Stölderna är högre i dessa och därför finner ni dom inte överallt. Mycket filmer på nätet där folk visar hur de scannar var tredje vara och liknande...

[länk]
Ja. Det är för mig obegripligt hur man kan fås att jobba gratis och samtidigt göra en ung lågutbildad arbetslös.
Alla förlorar. Förutom ägaren.

• Gilla
ÅkeSun och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.