1 749 462 läst ·
15 773 svar
1749k läst
15,8k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Något jag hade glömt bort är soprumsskåpet, det som satt inbyggt i väggen.
Tänk vilken service det var förr, sophämtaren öppnade grinden, gick in i trädgården, öppnade soprumsskåpet, hämtade säcken och satte i en ny säck, och stängde allt efter sig. Nu gnäller de bara man har råkat vända tunnan åt fel håll.
Tänk vilken service det var förr, sophämtaren öppnade grinden, gick in i trädgården, öppnade soprumsskåpet, hämtade säcken och satte i en ny säck, och stängde allt efter sig. Nu gnäller de bara man har råkat vända tunnan åt fel håll.
Skåpet sitter kvar och där står tunnan jag får dra själv 30 m till tomtgränsen.M Mats_R skrev:Något jag hade glömt bort är soprumsskåpet, det som satt inbyggt i väggen.
Du minns rätt, men jag har ingen koll på när de började mjölka bilister på pengar även på "kringleden" som ändå Essingeleden får anses vara. Kanske 5-6 år sen?P pmd skrev:
Hobbyelektriker
· E
· 15 397 inlägg
Jag minns det från min uppväxt i radhusområdet, vi flyttade därifrån 1983 och då var det fortfarande oförstört.M Mats_R skrev:Något jag hade glömt bort är soprumsskåpet, det som satt inbyggt i väggen.
De här jävla platstunnorna är ett skit.
Hobbyelektriker
· E
· 15 397 inlägg
Det är min uppfattning också?
Sen när jag tänker efter har jag inte åkt E4 genom stockhult på ett par år, färderna till mål norr om detsamma har gått i 55-takt.
Sen när jag tänker efter har jag inte åkt E4 genom stockhult på ett par år, färderna till mål norr om detsamma har gått i 55-takt.
Jag har fått 3X11 kr denna vecka så...useless skrev:
Tider och belopp för trängselskatt på Essingeleden
| Tider (klockan) | Skattebelopp högsäsong (kronor) | Skattebelopp lågsäsong (kronor) |
|---|---|---|
| 9:00–9:29 | 20 | 15 |
| 9:30–14:59 | 11 | 11 |
| 15:00–15:29 | 20 | 15 |
| 15:30–15:59 | 27 | 22 |
Sedan den 1 augusti 2007 tas det ut trängselskatt i Stockholm. Trängselskatten tas ut för bilar som kör in i eller ut ur Stockholms innerstad samt på Essingeleden.
Hobbyelektriker
· E
· 15 397 inlägg
Det är ju lite fascinerande att en europaväg som redan är betald-betald med skattepengar ska ha "trängselskatt"?