1 749 376 läst ·
15 773 svar
1749k läst
15,8k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
ordet "hagga" används numera väldigt sällan
Det spelar ingen roll vad som sjungs till melodin, eller hur det översätts. Hockeylåten är nog världens bästa nationalsång ändå. Jag förstår varför ryssarna tog tillbaka den efter den tråkiga "patriotiska sången".Intet skrev:
Det har jag aldrig upplevt (och jag har ändå haft mobiltelefon sen början av 1990-talet). Det var dock sällan en mobiltelefon ringde utan att "ägaren" var närvarande.BengtH skrev:
ICA och COOP har haft hemkörning sen åtminstone 2020. Mycket bekvämare än att åka och hämta.13th Marine skrev:
Man får skilja på döda AV covid-19 och döda MED covid-19, vilket såvitt jag minns också gjordes av svenska hälsomyndigheter.Intet skrev:
Att myndigheter ljuger, är väl inget att förvåna sig över. Det jag kommer att tänka på, på rak arm, är döda i Covid.
Det de "glömde" att tala om, var att även de som dog av trafikolyckor och allt annat friska människor dör av, men som råkade ha Covidviruset i mätbar mängd, räknades in som döda av Covid.
Jag hade glömt att man skulle betala ett färg-TV-tillägg till TV-licensen. Fanns det någon chans att särskilja färg-TV mot svart/vit-TV med TV-pejlingen?C cpalm skrev:
Jag köpte aldrig någon teve i en affär förrän jag hade gift mig och då hade min fru redan en tevelicens. Innan dess brukade jag köpa gamla skruttiga teveapparater av bekanta. Ibland behövde jag löda lite för att få dem att fungera.T Testarn skrev:
Vad hände om man vägrade att uppge namn och adress när man köpte en teve i en affär?
En bekant till mig lade ett antal tiokronorssedlar (eller möjligen femkronorssedlar) i en hyfsat tjock bunt och smetade gummilim på kortsidan av bunten. Sen rev han av en sedel eller två när han skulle betala något. En och annan affärsidkare trodde att det var monopolpengar.kisumisu skrev:
Det där får mig att inse att jag inte längre har något som helst aning om vilka mynt och sedlar som finns numera.kisumisu skrev:
Om jag minns rätt så behövde man inte betala trängsel-"skatt" om man körde genom Stockholm på Essingeleden för länge sen. Minns jag fel?Isakare skrev:
Det skulle du sagt till våra myndigheter, inte till mig. För jag är fullt kapabel att skilja mellan MED och AV. Varför de valde att blanda ihop AV och MED i flera månader. Resultatet blev dubbelt så många döda i statestiken. Frågan man alltid skall ställa sig är -Cui bono?P pmd skrev:
Lite utanför ämnet, möjligen. Men nu blir det rättning i ledet.
Var hos en begagnade byggmaterialaffär och hittade några fina spisar vi glömt bort att de funnits.
Den först är Avokadogrön. Den andra standardvit.
Observera de nya Robotpanelerna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Vem kommer ihåg Håkanssons spisar från Åmål? Inte jag, i alla fall!
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 701 inlägg