1 773 412 läst ·
16 104 svar
1773k läst
16,1k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
När man idag hör ordet Maga tänker de flesta på Trumps slagord men det har funnits en president med det namnet. Hubert Maga blev det självständiga Dahomeys förste president men visade sig vara inkompetent och maktfullkomlig.
Dessutom såg han statens kassa som sin egen och korruptionen frodades.
Han ändrade lagar till sin egen favör och iscensatte planer på att mörda sin motståndare och blev till slut avsatt.
Trots det lyckades han efter ett antal år komma tillbaka för en andra presidentperiod...
Han ändrade lagar till sin egen favör och iscensatte planer på att mörda sin motståndare och blev till slut avsatt.
Trots det lyckades han efter ett antal år komma tillbaka för en andra presidentperiod...
Oj, jag trodde du övergick till att prata om trump?B Bitterhetsakademin skrev:förste president men visade sig vara inkompetent och maktfullkomlig.
Det gjorde du kanske också...
Bara att knalla iväg till Ängelholm. Pizzerian borta vid Klitterhus har "Pekgodis". Var inte framme och kollade så jag kan inte garantera att påsarna med de tre? cirklarna också används. Fast. Man får väl inte så mycket för 1 kr och 10 öre längre...Kattkvinnan skrev:
Jag har inte läst hela tråden, så någon annan har säkert redan nämnt det här men jag saknar verkligen när tanten i kiosken plockade ihop smågodiset. Jag på tå vid luckan ” ta en sån där röd och den där gröna och två hallonbåtaroch två bilar och en lakritspeng och en, förresten ta två geléråttor. Hur mycket blir det?” och den trötta tanten i luckan ”Det blir 1 krona och 10 öre”. ”Ta bort lakritspengen och en geléråtta, vad blir det då?” Och så vidare medan kön med godissugna ungar växte 😅
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västra Götaland
· 2 584 inlägg
Märkliga öppettider.