1 758 206 läst ·
15 878 svar
1758k läst
15,9k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Medlem
· Korpilombolo
· 3 742 inlägg
När vi ändå är inne på fantastiska audiofilprylar, vem har inte använt en defluxer?
Den ligger nog i garaget så ingen bild just nu.
Den ligger nog i garaget så ingen bild just nu.
Inget som används så ofta idag då bandspelarnas storhetstid är över.imported_Benno skrev:
Köpte den här på Myrorna och mannen i kassan sade: så du ska hem och löda.
Då får man nog ha tålamod 😆.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 742 inlägg
Medlem
· Korpilombolo
· 3 742 inlägg
Det finns stort utbud av rullband på tradera ser jag så de verkar inte helt bortglömda.
CD-romskivorna var inte alltid cirkelrunda utan även en mindre närmast rektangulär variant fanns som användes mest till reklamändamål.
Lagringsutrymmet var mycket begränsat jämfört med standardskivorna.
Lagringsutrymmet var mycket begränsat jämfört med standardskivorna.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 270 inlägg
De var döden för slot-in-spelarna. In med skivorna och ut kom diverse halvledare och metallskrot. 😄B Bitterhetsakademin skrev:
Medlem
· Korpilombolo
· 3 742 inlägg
Vi hade en 4-spårig bandspelare så det blev dubbla speltiden. Jag upptäckte sedan att man kunde spela in i stereo också. Men då fanns ju kassettbandspelare.B Bitterhetsakademin skrev:
Tänkte hitta en bild på min ferrograf men snubblar in hos svalander....K Keld skrev:
Avmagnetisera dina CD, LP, kablar mm för bättre ljud
Enligt Furutech så finns det en hel del material som är magnetiserbart i både plast, aluminiumskiktet i CD:n och i de tryckfärger som används på etikettsidan. Dessa partiklar blir magnetiska, av CD-spelare, av jordmagnetismen etc. och dessa små magnetiska fält påverkar avspelningen av CD:n. Experiment har visat att en roterande CD bygger upp magnetfält i disken. Detta är till och med mätbar
Pris 49500