1 749 369 läst ·
15 773 svar
1749k läst
15,8k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Ja. Innan de jackade dom. När Mellisarna fick säljförbud reade affärerna ut de sista pallarna den sista dagen. Då hade jag en DuettEpa. När festen var över återstod så många ölringar att vi trodde heta växelspaken full. Efter det var det gratis parkering så länge jag kan minnas.hsd skrev:
Vi gjöt även 5kronorsmynt av bly. De gick utmärkt i vridautomater.
Medlem
· Blekinge
· 12 248 inlägg
Det fanns många fördelar med vridautomater. Fungerade utan el, kan inte hackas. Plus att man kunde ställa sig på en P-plats där automaten inte var utgången ännu.
Idag, när man betalar för en timme och kör därifrån efter 3 kvart, säljer kommunen samma parkeringstid en gång till till nästa bil. Detta är vad jag kallar för bedrägeri.
Idag, när man betalar för en timme och kör därifrån efter 3 kvart, säljer kommunen samma parkeringstid en gång till till nästa bil. Detta är vad jag kallar för bedrägeri.
Inläggen ovanför handlade ju om hur de hackade dessa vridautomater 🤣T Thomas_Blekinge skrev:Det fanns många fördelar med vridautomater. Fungerade utan el, kan inte hackas. Plus att man kunde ställa sig på en P-plats där automaten inte var utgången ännu.
Det står dig ju helt fritt att stanna kvar tills P-tiden går ut. Inte ens om alla platser vore upptagna, vilket oftast inte är fallet, skulle jag kalla det bedrägeri att sälja din outnyttjade kvart.T Thomas_Blekinge skrev:
Bortglömt sedan länge, fickur med ställ. Stället är i vitmetall och stämplat med Tyska rikets patent.
Klockan är tyvärr inte antik utan en billigare stilkopia från Molnija, en av de större ryska tillverkarna av enklare urverk.
Klockan är tyvärr inte antik utan en billigare stilkopia från Molnija, en av de större ryska tillverkarna av enklare urverk.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 930 inlägg
Brukar aldrig vara några problem att avbryta en parkering och få tillbaka pengarna man inte använt upp i de apparna jag använder för att parkera?T Thomas_Blekinge skrev:Det fanns många fördelar med vridautomater. Fungerade utan el, kan inte hackas. Plus att man kunde ställa sig på en P-plats där automaten inte var utgången ännu.
Dom flesta P-automater idag, har så man kan betala för 3 timmar, komma tillbaka efter 2 timmar och checka ut. Blir betalning för 2 timmar och den ärligheten har kommit för att det var stora protester och skrivningar om det tidigare i media.T Thomas_Blekinge skrev:Det fanns många fördelar med vridautomater. Fungerade utan el, kan inte hackas. Plus att man kunde ställa sig på en P-plats där automaten inte var utgången ännu.
Sovjetiska 3-kopeksmynt var inte värda någonting alls, men funkade finfint i P-mätare. De hade samma diameter som enkronor, men var något tunnare och lättare, så de gick (oftast) inte i mer avancerade varuautomater. Jag har skänkt Göteborgs Stad ett avsevärt antal sådana (3-kopekare alltså), vilket jag kan erkänna nu då det sedan länge är preskriberat.M Mats_R skrev:
Medlem
· Blekinge
· 12 248 inlägg
BS. Hur ska dom betala tillbaka? Om jag har betalat med pengar som fortfarande fungerar i vissa apparater här.J jonaserik skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 237 inlägg