1 750 351 läst ·
15 782 svar
1750k läst
15,8k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 708 inlägg
Jag fick också en tratt på macken för nått år sedan när jag köpte olja, tror jag det var iaf.
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 2 431 inlägg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 2 431 inlägg
Att man ha sparat på detta så länge. Men ljudet kommer man ihåg...
Nä nu åker det nog på tippen.
Även denna..
Lättare idag med desktop share och ssh
Nä nu åker det nog på tippen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Även denna..
Lättare idag med desktop share och ssh
Logga in
Skapa konto
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 223 inlägg
…och så här lät det!
Minns stapeln med SupraFax v.32bis på prepressfirman. Permanent skramlande med kunder som hämtade och lämnade i Telefinder.
Minns stapeln med SupraFax v.32bis på prepressfirman. Permanent skramlande med kunder som hämtade och lämnade i Telefinder.
1910 anlade den berömde polarforskaren och upptäcktsresande. Knud Rasmussen en handels och missionsstation vid Thule på Grönland. Tjugofem år senare jubilerade bosättningen vid Thule men då var Rasmussen död sedan något år efter matförgiftning orsakad av en traditionell eskimårätt gjord av jäst fågel. I samma distrikt byggdes den gigantiska Thulebasen av Usa och det var där den kända olyckan inträffade då ett plan störtade med fyra vätebomber varav tre återfanns. Vid kraschen sprängdes den konventionella laddningen i bomberna, ingen kärnexplosion skedde men allt plutonium spreds över isen. Hundratals danskar fick skyffla upp så mycket som gick av avfallet. 1987 försökte tvåhundra strålskadade stämma Usa men förgäves.
Känner idag att jag måste ge svar på trådens första inlägg.trähandtag skrev:
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/xrP6nR/alfons-freij-bjod-pa-luktsalt-i-jvm-finalen
Hittade en sak.
Jag hoppas någon glömt bort att det här har funnits men kommer ihåg detta nu och kan berätta.
Det är alltså ett på utsidan vackert dekorerat "anteckningsblock", ungefär i A6-format (inte A6, utan ungefär den storleken)
Jag hoppas någon glömt bort att det här har funnits men kommer ihåg detta nu och kan berätta.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det är alltså ett på utsidan vackert dekorerat "anteckningsblock", ungefär i A6-format (inte A6, utan ungefär den storleken)
Medlem
· Blekinge
· 12 269 inlägg
Man undrar ju vad som antecknades på denna blankett. Jag kommer inte på det.Mikael_L skrev:
Medlem
· Blekinge
· 12 269 inlägg
Om de är i livet fortfarande, så kan de ju hoppas att Trump får sin vilja fram och att Grönland blir amerikanskt. Då kan de säkert stämma staten.B Bitterhetsakademin skrev:
Block för att notera Bridge poäng?T Thomas_Blekinge skrev:
Det är 4 rader upptill ( 4 spelare)
Sen 3 sett med 2 kolumner markerade W(e) och T(hey)
Bridge har jag dock glömt bort hur man spelar.
Portvin eller martini passar väl bra till en bridgekväll. 😀