RoTe RoTe skrev:
Jo men finns dom på mackarna längre, det jag undrade...
Ibland, förr när man köpte olja och frågade efter tratt så brukade man få en sån papptratt med reklamtryck. Nuförtiden är det ovanligare men jag fick faktiskt en i fjol som det stod Shell på när jag frågade.

Jag fick också en tratt på macken för nått år sedan när jag köpte olja, tror jag det var iaf.

P
Att man ha sparat på detta så länge. Men ljudet kommer man ihåg...
Nä nu åker det nog på tippen. Gammalt modem från US Robotics med kablar på ett svart bord, märkt "Sportster 28,800 Fax Modem".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Även denna..
Lättare idag med desktop share och ssh
Gammal multi-PC controller med flera anslutna kablar på en svart yta, redo att kastas.
Skapa konto

• Gilla
KalleKe och 1 till
  • Laddar…
…och så här lät det!
Minns stapeln med SupraFax v.32bis på prepressfirman. Permanent skramlande med kunder som hämtade och lämnade i Telefinder.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
3 venezuelanska bolivares ur den äldre serien, hade de varit giltiga i dag hade de varit värda ett hundradels öre. Vi får se hur dagens intervention påverkar landets framtid.

• Sedlar från Venezuela, 1 och 2 bolivares från 1989 med porträtt, text och dekorationer.
    Skapa konto
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
1910 anlade den berömde polarforskaren och upptäcktsresande. Knud Rasmussen en handels och missionsstation vid Thule på Grönland. Tjugofem år senare jubilerade bosättningen vid Thule men då var Rasmussen död sedan något år efter matförgiftning orsakad av en traditionell eskimårätt gjord av jäst fågel. I samma distrikt byggdes den gigantiska Thulebasen av Usa och det var där den kända olyckan inträffade då ett plan störtade med fyra vätebomber varav tre återfanns. Vid kraschen sprängdes den konventionella laddningen i bomberna, ingen kärnexplosion skedde men allt plutonium spreds över isen. Hundratals danskar fick skyffla upp så mycket som gick av avfallet. 1987 försökte tvåhundra strålskadade stämma Usa men förgäves.

• Tre frimärken från Thule 1910-1935 med motiv av en inuit, danskt flagg, skepp, och en byggnad vid bergig kust.
    Skapa konto
  • Frimärken från 1910-1935 dedikerade till Thule på Grönland, med motiv av en valross och Kap York-landskapet.
    Skapa konto
  • Gilla
kashieda och 6 till
  • Laddar…
Mikael_L
Hittade en sak.
Jag hoppas någon glömt bort att det här har funnits men kommer ihåg detta nu och kan berätta.

Antikt föremål med detaljerat, färgglatt och symmetriskt mönster, möjligen ett dekorerat lock eller en inramad panel.
Skapa konto

Öppet anteckningsblock med Martini-logotyp, tomma kolumner på höger sida och brun insida.
Skapa konto

Det är alltså ett på utsidan vackert dekorerat "anteckningsblock", ungefär i A6-format (inte A6, utan ungefär den storleken)

• Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Hittade en sak.
Jag hoppas någon glömt bort att det här har funnits men kommer ihåg detta nu och kan berätta.

[bild]

[bild]

Det är alltså ett på utsidan vackert dekorerat "anteckningsblock", ungefär i A6-format (inte A6, utan ungefär den storleken)
Man undrar ju vad som antecknades på denna blankett. Jag kommer inte på det.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Cheesen
T Thomas_Blekinge skrev:
Restaurangnotan... Men det är oerhört länge sedan jag sett en sådan....

• Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Suvi5700
Hittade min freestyle här om dagen

• Älska
Maria T
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Hundratals danskar fick skyffla upp så mycket som gick av avfallet. 1987 försökte tvåhundra strålskadade stämma Usa men förgäves.
Om de är i livet fortfarande, så kan de ju hoppas att Trump får sin vilja fram och att Grönland blir amerikanskt. Då kan de säkert stämma staten.

• Gilla
Suvi5700
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Restaurangnotan... Men det är oerhört länge sedan jag sett en sådan....
Dricksen har blivit elektronisk. 😉

T Thomas_Blekinge skrev:
Block för att notera Bridge poäng?
Det är 4 rader upptill ( 4 spelare)
Sen 3 sett med 2 kolumner markerade W(e) och T(hey)

Bridge har jag dock glömt bort hur man spelar.

Portvin eller martini passar väl bra till en bridgekväll. 😀

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.