Unikt namn
20tusen för några kvistar närmar sig nog alnarpsmodellen utfall... 😆

• Gilla
Discoman och 1 till
  • Laddar…
Man blir ju nyfiken på motiveringen som använts här när det kommer till skadeståndsbiten. Värdeminskning på (kommunens) fastighet? Återanskaffning? Virkesvärde? Kostnad för att en arborist ska snygga till ett hafsjobb?

• Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
20 k i bot?
Vad hade det kostat att få det godkänt, och betala, den av kommunen, utsedde arboristen? 25k? 😂

Redaktionen Redaktionen skrev:
En 35-årig man i Växjö sågade ner grenar på kommunens träd för att få mer sol – nu dömer tingsrätten honom för skadegörelse och kräver både skadestånd och böter.

Du kan läsa artikeln här: Sågade ner grenar på kommunens träd utanför mammans hus - döms för skadegörelse
Skriv att länken är betalartikel!!.
Svårt?.
Gör om.

M Manhunter skrev:
Svårt?.
Gör om.
Lägg tre kronor på att köpa + allt i tre månader så får du vidgade vyer😉
När man redan har det tänker man inte på att det är betal...

• Gilla
maria01
  • Laddar…
M Manhunter skrev:
Skriv att länken är betalartikel!!. Svårt?. Gör om.
Vad menar du? Länken pekar på en artikel på denna site, alltså:
https://www.byggahus.se/sagade-ner-...rad-utanfor-mammans-hus-doms-for-skadegorelse

Hur får du det till en betalartikel?

Eller menar du att länken i artikeln till Smålandsposten är en betalartikel? Alltså denna:
https://www.smp.se/vaxjo/sagade-ner-grenar-pa-vaxjo-kommuns-trad-maste-betala-20-000/

Så stämmer det men många har "Bonnier +Allt" så jag ser inget fel att länka till detta även om inte alla kan läsa innehållet.

Sen ser jag inte att artikeln i Smålandsposten egentligen innehåller någon ytterligare information än det som står i artikeln på Bygga Hus.

• Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
M Manhunter skrev:
Svårt?.
Gör om.
vad fan snackar du om går ju att läsa

M maria01 skrev:
Länken till Smålandsposten går till en betalartikel som kräver exempelvis "Bonnier +Allt".

Claes Sörmland
Men det vi alla vill veta är ju hur stora skadorna på träden var. Inte några kvistar antar jag.

• Gilla
Discoman och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Länken till Smålandsposten går till en betalartikel som kräver exempelvis "Bonnier +Allt".
vad spelar det för roll när jag kan läsa den här artikeln på bygga hus

svt länkar ju till etc ibland med fast jag redan läst artikeln på svt och ofta står det inte mycket mer på orginalet en då

M maria01 skrev:
Jag har inte sagt att det spelar någon roll. Jag har besvarat din fråga som var:
M maria01 skrev:

M maria01 skrev:

svt länkar ju till etc ibland med fast jag redan läst artikeln på svt och ofta står det inte mycket mer på orginalet en då
Kan väl för fan inte vara svårt,
att skriva betalartikel?.

M Manhunter skrev:
Kan väl för fan inte vara svårt,
att skriva betalartikel?.
svt gör det inte ens varför ska ett privat forum göra det?

Det får du ta med Svt.

Mats-S
Klantigt gjort, fullt dagsljus med grannar hemma.
Sådant där ska göras när eventuella protesterande grannar är bortresta eller en gren i taget i skymningen/gryningen ;-)

Troligen är det något annan tvist som ligger bakom grannens anmälan, för vad fasen spelar det för roll med några grenar på ett träd som står på en allmänning🤔

• Gilla
  • Haha
f97anka och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.