Hej,
Har ett 2-planshus med ett litet fönster (5x5) i köket där vi tänkte bredda det till ett 5x10. Stomme: trä med sten. Bjälklag limträ. Byggt 1999.
Är det bara att såga och bila ut nya måtten eller påverkas bärigheten av detta?
Nått övrigt att tänka på?
Mvh Johan
Har ett 2-planshus med ett litet fönster (5x5) i köket där vi tänkte bredda det till ett 5x10. Stomme: trä med sten. Bjälklag limträ. Byggt 1999.
Är det bara att såga och bila ut nya måtten eller påverkas bärigheten av detta?
Nått övrigt att tänka på?
Mvh Johan
Düsseldorff skrev:
Teglet kommer nog att trilla ner.
Brukar sitta en tegelbalk i rätt dimension över ett fönster.
Gör man hålet större måste där till en större balk.
Brukar sitta en tegelbalk i rätt dimension över ett fönster.
Gör man hålet större måste där till en större balk.
Klicka här för att svara



