Idag är man förkyld och därmed seg. Hamnade i soffan direkt efter jobbet. Kunde dock inte låta bli så blev till att slipa ned kanten som byggde upp på täckbiten som ska monteras. Jag använde nämligen sidan med falsen på, så biten var som ett L innnan. Tog fram penseln och målade densamma också.

Hoppas jag orkar montera panelen vid runda fönstret imorgon.

• Nyslipad och målad träbit på arbetsbock med slippapper och sladdlös slipmaskin från Bosch i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hand håller en nyslipad och målad träbit formad som ett omvänt L.
    Skapa konto
Idag så hade jag tid att göra klart panelen vid entrén.

Bifogar en hel del bilder.

Bild nr:

1. Målade överblecket till fönstret som tidigare var svart. La om taket om valde en silver/grå kulör på plåtdetaljerna då, så var tvungen att smälta in.
Varför inte plåtslagaren fixade det på en gång var för att vi inte kom överens...
Duken under nederblecket var inte ditsatt ordentligt när jag lossade det, så fick använda mig av vattenbeständig förseglingstejp, uv beständig och åldersbeständig. Inget jag orkar ta upp i efterhand med takfirman för jag är så less på dem ändå. Har även en rejäl takfot som skyddar vid regn (satt faktiskt och arbetade med panelen tidigare när det ösregna utan att bli blöt) Kanske vid 20m/s och slagregn från sidan så kanske det kan komma på fönstret. Se sista bilden, fel ordning tyvärr.

2. Enligt ovan

3. Målade det fasta över blecket också.

4. Maskerade innan bild 3 såklart men bilderna hamnade i fel ordning, ursäkta.

5. En del av panelen satt. Som ni ser en annan kulör än övrig panel. Detta för vi ska ändå måla om allt nästa år eller året efter till denna kulör.
Blev fint ändå trots kontrasten, tycker jag.

6. Man måste ju våga visa vad man är minst nöjd med ;) Den sågningen var lite väl tvär, skulle figursågat bättre.

7. Sågningen jag blev mest nöjd med. Följer väldigt fint :)

8. Inga kommentarer :)

9. Inga kommentarer :)

10. Laser är bra grejer, går snabbt att få alla skruvar i linje. En syl för att markera skruvhålen och sedan bara att skruva på.

11. Inga kommentarer :)

12. Inga kommentarer :)

13. Allt färdigt förutom nederblecket!

14. Samma som bild 13.

15. Befintligt skadat nederbleck spraymålas. Skador på den men bättre än innan iaf. Även den var svart.

16. Nederbleck på plats!

17. Skruvarna fick också spraymålas.

18 och framåt: Allt klart! :) Finally

• Spraymålning av svart bleck till silvergrå på en plywoodskiva utomhus vid renoveringsprojekt.
    Skapa konto
  • Nymålat överbleck i silver/grått på OSB-skiva med trädgård i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Ny målad panel runt fönster och silverfärgat plåtbleck med höstträd reflekterat i fönstret.
    Skapa konto
  • Målning av överbleck nära entréns tak med regnskydd och tejp för renoveringsarbeten på ett ovalt fönster.
    Skapa konto
  • Nyinstallerad silvergrå panel vid entré med målat överbleck och nytt takbleck.
    Skapa konto
  • Vertikal träpanel nära entré med silvergrå plåtdetaljer och en del av ett rundat fönster.
    Skapa konto
  • Nyinstallerad grå panel vid husentré bredvid vit tegelvägg, metalldetaljer och överbleck målade för att matcha.
    Skapa konto
  • Nyinstallerad panel vid entréns takfot nära ett rundat fönster, omgivet av silverfärgade plåtarbeten och verktyg för monteringen syns.
    Skapa konto
  • Nymålat överbleck vid entréns fönster med omgivande panel i ny silver/grå kulör för att matcha takets plåtdetaljer.
    Skapa konto
  • Användning av laser för att markera en rak linje ovanför ett fönster vid byggarbete.
    Skapa konto
  • Rundt fönster med nymålat överbleck mot en panelvägg ovanför ett silvergrått plåttak, med en borr och förvaringslåda på taket.
    Skapa konto
  • Renoverad husfasad med ny panel vid entrén och nymålat svart överbleck ovanför fönstret.
    Skapa konto
  • Nyinstallerad panel vid entré med silver/grå takplåtar och målat överbleck ovanför fönstret.
    Skapa konto
  • Spraymålning av bågformade metallbleck på träskiva, sprayburk och skyddspapper synliga.
    Skapa konto
  • Nyinstallerat silver/grått överbleck på fönster, med träpanel och reflektion av träd i glaset.
    Skapa konto
  • Skruvar i linje på träyta förberedda för användning i byggprojekt, markerade med laser.
    Skapa konto
  • Husentré med ny panel, målat överbleck ovanför fönstret och silvergrå plåtdetaljer, takfot synlig.
    Skapa konto
  • Målat överbleck ovanför ett rundat fönster på husfasad med ny lagt silvergråt plåttak och vattenbeständig tejp vid kanterna.
    Skapa konto
  • Nygjord panel vid en entré med ett rundat fönster och nyligen målat överbleck, reflektion av träd i glaset.
    Skapa konto
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 2 till
  • Laddar…
Igår fick jag upp täckbiten till panelen vid altanen, så nu är det klart också.
I vår ska vi måla resten vitt och byta ut lite andra brädor och fixa till fönsterblecket.

Slänger även med en bild på min nyinköpta arbetsbelysning! Blir perfekt inför projekten inomhus nu när mörket faller :D:D:p

• Nyinstallerad vit täckbit på panelen vid en altan, med osmålad trä och blå skyddsplattor synliga på golvet.
    Skapa konto
  • Vitt täckstycke på en husvägg ovanför altanens trägolv, skuggor syns på panelen och oisolerad isolering på golvet.
    Skapa konto
  • Vit panel på en altan med skuggor på golvet och en del förpackningsmaterial för golv kvar på trätrallen.
    Skapa konto
  • Ett sovrum med en ny arbetsbelysning tänd på golvet och byggmaterial på sängen, indikerar förberedelser för inomhusprojekt.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.