Nu är asparna redan fällda men annars bör det fungera bra att fälla dem på sommaren, endast fälla. Sedan efter några veckor när löven sugit trädet torrt och börjat vissna så kan man kvista och kapa. Då ska det vara lika torrt som om det vore fällt på vintern.
 
  • Gilla
McHolm
  • Laddar…
Oldboy Oldboy skrev:
Nu är asparna redan fällda men annars bör det fungera bra att fälla dem på sommaren, endast fälla. Sedan efter några veckor när löven sugit trädet torrt och börjat vissna så kan man kvista och kapa. Då ska det vara lika torrt som om det vore fällt på vintern.
Det är väl bra till ved att det torkar fort om man råkat fälla sent på våren, men till virke vill jag nog inte ha snabbtorkande på det sättet.
/W
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.