Nu är asparna redan fällda men annars bör det fungera bra att fälla dem på sommaren, endast fälla. Sedan efter några veckor när löven sugit trädet torrt och börjat vissna så kan man kvista och kapa. Då ska det vara lika torrt som om det vore fällt på vintern.