Det är större risk att veden möglar när saven stigit i trät, vinteravverkat är bäst
Avverka och låt såga mer än vad du behöver, asp slår sej lätt och transport och sågning kostar inte mycket mer om du hugger 2 träd istället.
Var noga vid stabbläggning av virket, använd torrt strö för att minska risken för missfärgning.
Avverka och låt såga mer än vad du behöver, asp slår sej lätt och transport och sågning kostar inte mycket mer om du hugger 2 träd istället.
Var noga vid stabbläggning av virket, använd torrt strö för att minska risken för missfärgning.
Jag tvekade redan mellan ett eller två träd, men nu har du gett mig svaret. 😃F fribygg skrev:Det är större risk att veden möglar när saven stigit i trät, vinteravverkat är bäst
Avverka och låt såga mer än vad du behöver, asp slår sej lätt och transport och sågning kostar inte mycket mer om du hugger 2 träd istället.
Var noga vid stabbläggning av virket, använd torrt strö för att minska risken för missfärgning.
Då tror jag att det är rätt tillfälle nu, så jag sågar ner dem idag.
Förlåt, svenska är inte mitt första språk, vad menar du med ”strö”?