24 683 läst ·
911 svar
25k läst
911 svar
Sabotage mot dricksvattentäkter ökar
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Kunde du utläsa allt det? Jag är imponerad!H heimlaga skrev:Jag ser vad kan menar. Tror jag.
Att så länge lokala kriminella får härja fritt är samhället svagt. Att ryssen skulle göra skickligare sabotage än sådär.
Vad jag tror han missar är att ryssen men mycket stor sannolikhet anlitar lokala kriminella som entreprenörer för att destabilisera samhället i Sverige. Entreprenörerna har inte genomgått fullständig FSB sabotageskolning så de arbetar klumpigt.
Sanningen är den att vill du lyckas med att förgifta massa människor med hjälp av vattentorn så får man inte bli upptäckt. Alltså lngen sprängning eller inbrott. Det hörs.
Redigerat:
Men det hindrar dig ändå inte att sprida Rysslands propaganda gällande varför de invaderat Ukrania - detta baserat på "en bok du läst" och vad som hände för 70-100 år sedan.Intet skrev:
För att det florerar massor av bilder på ukrainska soldater med Nazisymboler.
Samt att det i boken jag läste beskrevs att den andan fortfarande är stark i Ukraina.
Alltihop kan givetvis vara påhittat/manipulerat eller förstärkt. Vad vet jag. Men att tvärs påstå motsatsen är lika fel det.
Ett exempel.
[länk]
Själv bryr jag mig inte om vilket. Skulle hela ukraina bestå av Helga och herr Flickkopior, är det upp till dom och ingen anledning till en invasion.
/Krille
Förstår du inte eller missförstår du med mening? Jag tror på det sista då ingen förutom du påstått de två första alternativen.Intet skrev:
Vad tror du själv? Är det främmande makt (Läs Ryssland) som agerar klantiga vandaler som bryter upp dörrarna till vattentornen eller är det de av främmande makt (läs Ryssland) betalda klantiga vandaler som bryter upp dörrarna till vattentornen eller slutligen, är det bara klantiga vandaler (läs Svenska) som bryter upp dörrarna till vattentornen?
Majoriteten här tror på de två första alternativen. Jag tror på det sista. Vad tror du?
/Krille
Än en gång bedrövligt att du sprider Rysslands propaganda helt utan att själv förstå det.Intet skrev:
När jag läst så långt, tänkte jag -tusan, jag och heimlaga tycker ju ganska lika, trots allt. Vad roligt!
Det avslutade ordet "skiten" bådade däremot inte gott, och mycket riktigt tappade han efter det greppet helt.
Varför ljuger du, @heimlaga. Tryter argumenten?
Visa mig ett ställe jag sagt det du anklagar mig för. Bara ett räcker.
Tror inte heller jag läst att någon annan uttryckt den uppfattningen.
Det här är bara obegripligt, då din slutsats grundas på din egen lögn.
Så tror du och jag, men ryssarna påstår sig blivit bedragna av väst och ett expanderande NATO.
Eller sluta breda ut oss mot Ryssland.
Och så avslutar vi i en omfamnande consensus.
Synd att flertalet här inte håller med oss.
/Krille
Att ryssarna blir upprörda över att NATO "breder ut sig" är på samma nivå som att din granne blir väldigt arg på dig för att du byter lås på ditt förråd.
Ett klart tecken på att det är hög tid att byta lås på ditt förråd...
Ett klart tecken på att det är hög tid att byta lås på ditt förråd...
Redigerat:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 937 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 937 inlägg
Det är väl solklart vad som annekterades när? Vissa delar har man ju till och med "folkomröstat" om.P paralun skrev:
Skarpa gränser är bra. Det har man skapat förut mellan Ryssland och Ukraina, men det hjälper ju inte om Ryssland skiter i ingångna avtal.
Jag anser att Tyskland begått stora misstag när det gäller sin energipolitik, men att det skulle vara ett av världshistoriens största kan jag inte hålla med om.P paralun skrev:
Svaret på den frågan måste ju vara ett solklart nej om man inte anser att Putin är helt utan skuld.P paralun skrev:
Anser du att Putin är helt utan skuld till kriget?
Putin blåste ju väst och det var Angela Merkel som bara skulle ha fossilgasen, till varje pris.Fairlane skrev:
Det är väl solklart vad som annekterades när? Vissa delar har man ju till och med "folkomröstat" om.
Skarpa gränser är bra. Det har man skapat förut mellan Ryssland och Ukraina, men det hjälper ju inte om Ryssland skiter i ingångna avtal.
Jag anser att Tyskland begått stora misstag när det gäller sin energipolitik, men att det skulle vara ett av världshistoriens största kan jag inte hålla med om.
Svaret på den frågan måste ju vara ett solklart nej om man inte anser att Putin är helt utan skuld.
Anser du att Putin är helt utan skuld till kriget?
Intressant från DN/BBC om att hålla ut och hålla ställningarna
https://www.dn.se/varlden/soldaternas-order-halla-ut-tills-trump-tar-over/
Sen börjar det bli ett större flöde av nyheter i engelskspråkig press (taggat Ukrainakriget)
https://www.politico.eu/tag/war-in-ukraine/
Jag tror vi är inne i en mycket avgörande tid.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 937 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 937 inlägg
Märkligt svårt att svara på en enkel fråga:P paralun skrev:Putin blåste ju väst och det var Angela Merkel som bara skulle ha fossilgasen, till varje pris.
Intressant från DN/BBC om att hålla ut och hålla ställningarna
[länk]
Sen börjar det bli ett större flöde av nyheter i engelskspråkig press (taggat Ukrainakriget)
[länk]
Jag tror vi är inne i en mycket avgörande tid.
Är Putin helt utan skuld (dvs allt är Merkels fel)?
Men givetvis har Putin huvudskulden men Angela Merkel betalade ju Putins krigsmakt med fossilgaspengarna för att lägga ner kärnkraft. Svårsmält för vissa men så är det.Fairlane skrev:
Vi kan tjöta mycket om det här och jag är säker på att det nu finns goda förutsättningar för fred.
Sen skulle jag gärna se att EU är med på spelplan och vi har ju en ny Utrikeschef i EU med Estlands fd statminister Kaja Kallas.
Mycket intressant bakgrund och frågan är om hon har modet?
https://www.politico.eu/article/kaj...p-diplomat-prime-minister-brussels-eu-leader/
Njau, vis av erfarenhet - har du själv läst din länkade artikel denna gång? Eller motsäger den det du hävdar igen.P paralun skrev:Men givetvis har Putin huvudskulden men Angela Merkel betalade ju Putins krigsmakt med fossilgaspengarna för att lägga ner kärnkraft. Svårsmält för vissa men så är det.
Vi kan tjöta mycket om det här och jag är säker på att det nu finns goda förutsättningar för fred.
Sen skulle jag gärna se att EU är med på spelplan och vi har ju en ny Utrikeschef i EU med Estlands fd statminister Kaja Kallas.
Mycket intressant bakgrund och frågan är om hon har modet?
[länk]
(Hade jag haft mer tid skulle jag läsa allt du länkar, men din meritlista är ju ingen kioskvältare)
Menar du om Kaja Kallas?sysmali skrev:
Vi har ju en gemensam utrikespolitik inom EU (som då lätt kan vältas av enskild medlemsstats veto) men det behövs ju balans mellan Trumpen och Xi Jinping intressen, EUs samt framförallt Ukrainas.
Sen är det ju en utrikesministers diplomatkår som gör grovjobbet, och mycket av jordklotets problem löser man ju via toppdiplomaters idoga arbete.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 937 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 937 inlägg
Det är inte ett dugg svårsmält. Många är vi som anser och ansett att Merkels och Tysklands agerande var illa.P paralun skrev:
Det är bara en person mig veterligen som tjatat om att kriget främst är Merkels fel.
Minns du vem det var?
Njau, det kanske är en svensk åsikt? och det har diskuterats länge därute hur dumt det här egentligen var med Merkels fossilgas.Fairlane skrev:
Sen den som nu skrev "manus" fick verkligen ihop en komplicerad härva, inget sker egentligen av en slump i världen förutom olyckor.
Nej, jag menar artiklen om påskrivet avtal eller inte. Den som på rad två motsa det du hävdade?P paralun skrev:Menar du om Kaja Kallas?
Vi har ju en gemensam utrikespolitik inom EU (som då lätt kan vältas av enskild medlemsstats veto) men det behövs ju balans mellan Trumpen och Xi Jinping intressen, EUs samt framförallt Ukrainas.
Sen är det ju en utrikesministers diplomatkår som gör grovjobbet, och mycket av jordklotets problem löser man ju via toppdiplomaters idoga arbete.